Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) pozivajo Družbo za avtoceste v RS (Dars), naj nemudoma prekliče napovedano izločitev tovornih vozil iz prometa zaradi napovedanih izjemno močnih snežnih padavin v četrtek in petek. Opozarjajo namreč, da bo v nasprotnem primeru slovensko gospodarstvo utrpelo veliko škodo.
Vodja tehnične službe na Darsu Andrej Sever je danes pojasnil, da bodo zaradi napovedanega snežnega neurja, zaradi katerega je Agencija RS za okolje za južni in vzhodni del Slovenije za petek razglasila rdeč vremenski alarm, že jutri ob 5. uri zjutraj začeli izločati tovorna vozila na mejnih prehodih, zatem na počivališčih, do 8. ure pa bodo skušali izločiti tudi druga tovorna vozila, ki bi še bila na avtocestah.
Ukrepe bodo sicer sproti prilagajali glede na razmere, je pa ukrepanje usklajeno z organi v sosednjih državah, kjer se prav tako pričakuje vremensko pogojene motnje v prometu.
GZS: "To niso prave rešitve!"
Na GZS informacijo o napovedani izločitvi sprejemajo z veliko zaskrbljenostjo. Napovedane omejitve prometa na avtocestnem omrežju po njihovih navedbah niso pravi način reševanja problematike zagotavljanja pretočnosti prometa.
Omejitev prometa za priklopnike in polpriklopnike namreč po njihovih pojasnilih ni težava le prevoznikov, temveč bo negativno vplivala tudi na številne druge gospodarske subjekte zaradi zamud, ki bodo preprečile t.i. just in time dostave. Na zbornici opozarjajo, da je zato pričakovati zamike in zaustavitve proizvodnih procesov v slovenskih podjetjih.
"Ponoči naj dežurajo tudi odgovorni!"
Predsednik sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri združenju za promet GZS Milan Slokar, sicer prokurist družbe Slo-car, je kritičen, da se Dars pred ukrepom izločanja tovornih vozil ni posvetoval z avtoprevozniki. Po njegovih besedah je bil dogovor, da se bodo v podobnih situacijah prej skupaj dogovorili, kako se bo ukrepalo.
Predstavniki avtoprevoznikov bi Darsu predlagali, naj bodo ponoči dežurni tudi tisti, ki imajo pristojnosti odločanja, in naj sproti vidijo, ali bo potrebno izločanje. Po njegovem mnenju je za tovorna vozila kritičnih štiri ali pet točk na avtocestah, in sicer klanci na Rebernicah, vrhniški klanec, pred dvema predoroma proti Štajerski in Medvedjek.
200 evrov stroška dnevno
Takšna preventiva pa po njegovih besedah preveliko stane. Tovorno vozilo, če stoji, pomeni 200 evrov stroška dnevno, je pa večja težava, da se ne zasluži, dodaja Slokar.
Dars bi moral po prepričanju GZS zagotavljati pretočnost prometa na avtocestah, ne pa iskati načinov, kako ga omejiti. Zato pričakujejo, da bo svojo odločitev spremenil in sprejemal ukrepe, prilagojene dejanskim vremenskim razmeram.
"Dars bi moral po prepričanju GZS zagotavljati pretočnost prometa na avtocestah"Ok, samo, če obstane tovornjak, krije vso škodo ki pri tem nastane. Škoda je plačilo vsem službam, ki morajo priti na kraj in rešiti problem. Vsi, ki ostanejo… ...prikaži več v koloni. Stroški teh preračunov. Pa še kazen treba plačat.
Smacky: a tisti, ki si pa služi svoj kruh s storitvijo prevozov pa ni "navaden človek". Ti se razburjaš in si pridržuješ pravico da prideš v službo in opravljaš svoje delo in dobiš plačilo, prevoznik pa ne? Zadeve bi bilo… ...prikaži več potrebno urediti drugače in ne po liniji najmanjšega upora.
Ja, prov, dvignite prepoved. A ko bo tovornjak obstal in bom zaradi njega zamudil na delo ali pa domov, prosim če objavite naslov, kam naj pošljem račun za mojo izgubo zaradi zamude! Vsi lobiji so glasni, na nas, navadne ljudi pa nihče ne misli!