Letos se bodo začeli pogovori z Avstrijci o gradnji druge predorske cevi najdaljšega slovenskega cestnega predora, je naše informacije včeraj na Jesenicah potrdil minister za promet Patrick Vlačič.
“Predor Karavanke takšen, kot je, ne zadostuje minimalnim standardom varnosti, ki jih predpisuje evropska direktiva, zato ga bo treba najpozneje do leta 2019 nadgraditi. S tem se strinjata obe strani, vendar so bistvena odstopanja pri predlogu rešitve,” pojasnjujejo na direktoratu za ceste ministrstva za promet. Avstrija želi izgradnjo ubežnega rova (minimalni standard), Slovenija pa izkop druge cevi, “saj smo mnenja, da je s stališča prometne varnosti to edina prava, dolgoročna rešitev”, pravijo na direktoratu in dodajajo, da se bosta v pogovore o nadgradnji Karavank v naslednjih mesecih intenzivno vključili obe ministrstvi, prvi sestanek pa bo predvidoma že čez dva tedna v Avstriji.
V zadnjih mesecih so pogovori med državama potekali predvsem na ravni obeh upravljalcev predora. Kot pojasnjuje Marjan Koler z Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars), je v skladu z letnim načrtom v predoru Karavanke letos načrtovana obnova strojne in elektroopreme. “Poleg zagotavljanja večje prometne varnosti v predoru je sanacija potrebna zaradi uskladitve s slovenskimi in evropskimi normativi,” dodaja.
Obnova, vredna 4,8 milijona evrov, je bila načrtovana pred začetkom turistične sezone, vendar je postopek oddaje del še v teku, zato bodo opravljena predvidoma sredi decembra. V tem času bo promet potekal izmenično enosmerno skozi ves predor.
Gradnja rova za pobeg bi stala 60 milijonov evrov, druga cev pa bi bila verjetno bistveno dražja. Predor, ki je bil končan leta 1991, je sicer po takratnih cenah stal dobrih sedem milijard tolarjev (29 milijonov evrov).
33
ogledov
Druga cev do 2019
Slovenija si želi drugo cev, Avstrija ubežni rov. Dogovor, v katero smer se bo vrtalo pod Karavankami, naj bi dosegli še letos.
6.400 vozil na dan po podatkih Darsa prevozi predor Karavanke.
Obnova zamuja