Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je na tiskovni konferenci po seji vlade povedal, da je projekt drugega tira v zaključni fazi priprav. "Naš cilj je čim prejšnji začetek gradnje. S pripravljalnimi deli bomo začeli že prihodnje leto," je napovedal.
Vrednost projekta je ocenjena na manj kot milijardo evrov. Določena je na podlagi gradbene dokuemntacije in je optimizirana v skladu s študijo podjetja Geodata, ki so jo na ministrstvu prejeli jeseni. V tej ocenjeni vrednosti projekta ni vštet davek na dodano vrednost za gradbena dela, saj se ta davek lahko poračuna v času gradnje.
Partner bo Madžarska
Štirideset odstotkov sredstev predstavljajo kapitalski vložki. Od tega bo 200 milijonov evrov zagotovila Slovenija iz proračuna. Do trenutka prijave na razpise za evropska sredstva se bo zagotovila dokapitalizacija podjetja 2TDK v višini 20 milijonov evrov. Preostanek se bo zagotovil na podlagi posebnega zakona, ki naj bi bil do konca januarja sprejet na vladi.
Preostanek sredstev do omenjenih 40 odstotkov bi po zadnjem predlogu zagotovila Madžarska, ki bo partner pri tem projektu. "Na ta način projektu zagotovimo mednarodno razsežnost in povečamo možnost črpanja evropskih sredstev in pomembno zaledje za logistične tokove," je dejal Gašperšič. Na vprašanje, kaj v zameno za sodelovanje dobi Madžarska, je Gašperšič poudaril, da so Madžarski že povedali, da delež v Luki Koper ni na voljo. V igri je sodelovanje v kapitalskem deležu v projektnem podjetju in ustrezno obrestovanje kapitalskih vložkov.
Nameravajo pridobiti evropska sredstva
Petindvajset odstotkov naj bi dobili iz nepovratnih sredstev EU, pri čemer naj bi znotraj kohezijskih ovojnic bilo temu namenjenih 100 milijonov evrov, ostalo pa bo financirano s krediti prek mehanizmov EFSI, kjer bo zanje dano poroštvo Evropske komisije. Dokumentacija za razpis za evropska sredstva je v zaključni fazi priprave. Na ministrstvu so optimistični in pričakujejo, da bodo uspeli pridobiti potrebna sredstva.
V prihodnjem letu naj bi se tako izvedla pripravljalna dela in pripravil razpis za gradnjo, kar bi moralo biti zaključeno do konca leta 2017. Čas gradnje je ocenjen na šest let, konkretnejša časovnica pa bo znana, ko bo znan izvajalec del. Predvidoma naj bi bil projekt zaključen v letih 2024/25.
dezurni@zurnal24.si
Pa zakaj ne delajo dva nova tira. Po izjavah včeraj na tv, bodo ko bo zgrajen ta novi, obnavljali starega ali ga ukinili. V čem je pa potem štos da gradijo samo en novi tir?
In kaj je bilo narobe pod avstoogrsko monarhijo? Verjetno precej manj kot pod jugovino!
"Drugi tir bomo gradili z Madžari". Nikoli, to je nateg slovenskih državljanov, ker se je oglasil forum21, za skrb 2. tira, ob katerem že raste korito za napajanje zaskrbljujpčih. Zato je treba 100 krat na dan trobiti v medijih… ...prikaži večh pod patronatom Murgel, o "uspešnih" idejnih pogovorih z Madžari. Nikoli ne bo Mažarska vlagala v komunistično Slovenijo, ker je šolo iz komunizma dokončala doma . Slovenci v to šolo nekateri - še ! - hodijo in upam, da jo bodo enkrat naredili z uspehom pred rdečo komisijo.