Bratuškova ne vidi zadržkov, da vlada ne bi potrdila 316 strani obsežnega investicijskega programa. Še prej mu morata zeleno luč prižgati nadzorni svet 2TDK in projektno-finančni svet za nadzor nad izvajanjem projekta drugi tir. Ko bo vlada potrdila investicijski program, ga bo Bratuškova tudi predstavila javnosti.
O vrednosti projekta Bratuškova danes ni želela govoriti. V medijih se sicer pojavljajo ocene med okoli ene milijarde do 1,2 milijarde evrov. "Dejstvo, ki izhaja iz investicijskega programa, je, da analize kažejo, da je projekt ekonomsko upravičen. To pomeni, da so koristi projekta višje od stroškov. Zelo natančno je razdelana finančna konstrukcija, skupaj po posameznih letih, za čas gradnje, za čas obratovanja, skratka zajeti so vsi potrebni podatki," je strnila.
Z zaprtjem finančne konstrukcije do konca maja bo lahko država podpisala tudi pogodbo za črpanje evropskih sredstev. Glede sodelovanja Madžarske pri projektu je spomnila, da bo to odločitev sprejela vlada. "Ne smem prejudicirati tega. Moje osebno stališče poznate, ampak v tem trenutku je v investicijskem programu načrtovano, da se potreben kapital zagotovi v proračunu Slovenije," je izpostavila.
"Skrivanja ali zakrivanja podatkov, povezanih s tem projektom, je bilo dovolj. Želim si izpolniti in izpolnila bom obljubo, moja želja pa je, da se vsi skupaj začnemo zavedati, kako pomemben je ta projekt."
ministrica Alenka Bratušek
Ko bo investicijski program sprejet, bo lahko Kolektor začel gradnjo cest za dostop ob predvideni trasi drugega tira, z investicijskim programom pa bodo lahko sprožili tudi postopke za izbor izvajalca za glavna gradbena dela v tem projektu
Han: "Kakovosten investicijski načrt"
Vodja poslanske skupine SD Matjaž Han je po koalicijskem srečanju v Ljubljani povedal, da je ministrica predstavila "kakovosten investicijski načrt, in sicer tako, da je država sposobna sama financirati projekt drugega tira". Dobili so podatke tako o vrednosti osnovnega projekta kot o vrednosti financiranja in zavarovanja ter zagotovilo, da evropska sredstva niso ogrožena, če Madžarska ne sodeluje, je dejal Han in oddal, da so zato v SD zelo zadovoljni.
"Država se mora zdaj odločiti, kako bo drugi tir, ki je pomemben za državo, zgradila," je rekel in poudaril, da je predpogoj, da je projekt kakovostno, transparentno in pošteno voden. Priznal je, da obstaja veliko možnosti, da se stroški gradnje povečajo, in dodal, da je v zdaj predvideni ceni zajetih tudi nekaj sredstev za nepredvidena dela.
S predstavljenim je bil zadovoljen tudi vodja poslanske skupine LMŠ Brane Golubović. "Prvi vtisi so zelo pozitivni," je povedal po srečanju.
Dejal je, da odločitve glede sodelovanja zalednih držav še ni treba hitro sprejeti. "Kot sem razumel ministrstvo, imamo za to tri ali štiri leta časa. Je pa dejstvo, da se določeni kazalniki nagibajo k investiciji brez zaledne države," je povedal.
Madžarska bi želela troje
Sodelovanje Madžarske ne bi bilo zastonj, je dejal, saj bi Madžarska za svoj vložek 200 milijonov evrov zahtevala 2,8-odstotni letni donos, koncesije na območju Luke Koper ter sodelovanje madžarskih podjetij pri projektu drugega tira.
Predsednik DeSUS in obrambni minister Karl Erjavec je bil s predstavitvijo zadovoljen, dejal pa je, da je treba določene stvari še doreči, tudi glede sodelovanja Madžarske. Ključni bodo dogovori z bankami, z Evropsko investicijsko banko, pridobivanje evropskih sredstev, je dejal.
"Zame je ključno to, da je investicijski program osnova za to, da bi lahko končno začeli z gradnjo drugega tira, ki je nujen projekt, če želimo dobro razviti železniško infrastrukturo, ki je pomembna za slovensko gospodarstvo, za razvoj naše logistike. Pričakujem, da bomo na vladi čim prej sprejeli ustrezne odločitve, da projekt zaženemo," je dodal Erjavec.
SMC: Vprašati je treba tudi Luko Koper
V SMC so zadovoljni, da projekt ostaja v gabaritih, kot so jih zastavili v minulem mandatu, je v izjavi v DZ povedal vodja poslanske skupine Igor Zorčič. Kot je dejal, se bo o samih številkah odločala vlada, nenazadnje bo treba odgovoriti na vprašanje sodelovanja s katero od zalednih držav.
Tisti, ki nasprotujejo sodelovanju, trdijo, da je ta pot dražja, Zorčiča pa v to ni nič prepričalo, je pojasnil. Nenazadnje bi bilo morda treba po njegovih navedbah vprašati tudi Luko Koper, kaj zanje pomeni, če se denimo Madžari začnejo dogovarjati z Luko Trst. Na današnji predstavitvi je sicer ministrica po Zorčičevih besedah zatrdila, da to na poslovanje te družbe ne bo vplivalo.
Glede stališča, da bi bilo bolje sodelovati z zalednimi državami, so v SMC osamljeni, je pritrdil Zorčič. A to ne pomeni, da tega v preteklosti niso preučevali. "Prav je, da vsi razmišljamo o možnostih, ki so za Slovenijo in za Luko Koper najbolj optimalne," je dejal in ocenil, da bo brez sodelovanja z zalednimi državami zagotovo obremenitev za davkoplačevalce. Zatrdil pa je, da v SMC podpore projektu ne pogojujejo z vstopom Madžarske.
Vodje koalicijskih strank in poslanskih skupin konkretno o vrednosti investicije, kot jo predvideva program, danes še niso želeli govoriti. Vlada bo o investicijskem programu odločala predvidoma prihodnji četrtek.
Bratuškova noče govoriti o ceni 2TDK. Potem pa naj vsaj pove koliko je stal investicijski načrt, ki je na 300 straneh.
Janša si je vse nastavil pred volitvami.....gostil Orbana........celo 2. miliona € je Orban vložil v Kampanjo in Nova 24.......potem pa popušil na volitvah.........le kako bo Orbanu povrnil......kako bi se spet naš denar delil, če bi sestavil vlado.........luzer tale Janša hehehehe