Javna naročila Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo (DŽI) so diskriminatorna in favorizirajo enega ponudnika. Tega jih v pismu ministru za promet Patricku Vlačiču obtožuje podjetje Ginex, ki je sodelovalo na več razpisih DŽI.
Na ministrstvu obljubljajo, da bodo pismo “pozorno prebrali in proučili očitke”.
Trojici 20 milijonov
Ginex trdi, da DŽI favoriziranim zagotavlja posle tako, da razpise prikroji in izloči konkurenco. Po naših informacijah naj bi šli na roko podjetjem SŽ – Projektivno podjetje Ljubljana, Lineal in Tiring.
Z DŽI, ki jo vodi nekdanji prvi nadzornik železnic Andrej Godec, razkrivajo, da so z omenjeno trojico (skupaj ali posamezno) letos sklenili pet pogodb, vrednih 20 milijonov evrov. “Edini ponudnik so bili štirikrat. Petič pa je drugi ponudnik oddal nepopolno ponudbo,” pojasnjujejo na DŽI.
Po pisanju Ginexa je najspornejši razpis za križanja cest z železnico. DŽI v razpisu, ki je bil objavljen tudi na portalu EU, zahteva, da vodja projekta zna slovensko. Ginex trdi, da je takšna zahteva diskriminatorna in da DŽI tako favorizira domačega ponudnika. “Imamo pravico odločiti, kje in kdaj bomo postavili določene zahteve,” odgovarjajo na DŽI.
4 milijoni evrov. Toliko je bilo razlike v prvem javnem naročilu med ponudnikoma. V Ginexu se sprašujejo, kam bi izginili štirje milijoni evrov, če bi pri prvem odpiranju ponudb DŽI podpisala pogodbo s favoriziranima ponudnikoma.
Pet pogodb. Toliko jih je letos od 51 javnih naročil DŽI sklenila s SŽ – Projektivnim podjetjem Ljubljana, Linealom ali Tiringom.
DŽI: Ne komentiramo
Iz javno dostopne dokumentacije je razvidno, da so se na prvem razpisu za križanja potegovali Ginex in konzorcij podjetij z Linealom in Tiringom. Ginex je za svoje delo želel plačilo šest milijonov evrov, konkurenca pa štiri milijone več.
Ker ponudbi nista bili sprejemljivi, ju je DŽI zavrnila. Razpis so ponovili, vendar so povečali obseg del. Oba ponudnika sta v sodelovanju z več podjetji spet oddala ponudbo: Ginex jo je zaradi povečanega obsega del podražil na skoraj osem milijonov, konzorcij z Linealom in Tiringom pa je tisto iz prvega razpisa pocenil za dva milijona. Ginexova ponudba je bila še vedno cenejša, a
nepopolna.
“Naročnik je izbranega ponudnika pozval k dopolnitvam, nam pa te možnosti ni dal,” so ogorčeni v Ginexu. Njih so namreč zaradi nepopolne ponudbe kljub nižji ceni izločili, drugega ponudnika pa pozvali, naj jo dopolni, in ga tako favorizirali, so prepričani v Ginexu.
DŽI na očitke odgovarja, da še ne morejo podrobneje obrazložiti postopka izbora, saj odločitev o izboru ponudnika v tem primeru še ni pravnomočna.