"Skrajni čas je, da se stvari počasi premaknejo dalje. Politika mora odpreti oči in spregledati realnost – to pa je, da ne moremo graditi mesta za atletske 30-letnike, ki se vozijo v avtomobilih, temveč mesta za ljudi, stare od osem do 80 let. Spodbujati moramo alternativo, ne pa da se v Ljubljani še vedno razmišlja po starem, utečenem sistemu, ko ljudje gledajo samo na avtomobile. In to je sporočilo tokratne parade, organizirali pa jih bomo sicer vsak mesec," je za zurnal24.si pojasnil Gašper Žemva, predsednik Ljubljanske kolesarske mreže (LKM).
"Zamrznili se bodo na Slovenski cesti"
Parada bo potekala med 16. in 18. uro, z začetkom na Prešernovem trgu. Ob izteku parade bodo udeleženci prečkali še prehod na Slovenski cesti, kjer se bodo "za minuto zamrznili", kot je dejal Žemva. "Gre za simbolično gesto, s katero izražamo nestrinjanje za zapečatenje Slovenske ceste za kolesarje," pravi Žemva.
Ponekod kot na rodeu
"Pohvale mestni upravi za avtomatsko izposojo koles, potrebovali pa bi že več kolesarskih stojal. Kar zadeva kolesarsko infrastrukturo – razmere so ponekod res nemogoče," opozori Žemva. "Na Peruzzijevi cesti na kolesarskih uvozih kolesarji poskakujemo kot na rodeu, enaka napaka se je ponovila na cesti v Rakovo Jelšo, v Celovških dvorih, denimo, je na kolesarski stezi nekaj izjemno ostrih zavojev," je še dejal Žemva, ki si ob današnji paradi še želi, da bi kolesarsko infrastrukturo bolje upoštevali tudi tisti, ki jo načrtujejo.
Na Slovenski cesti je kolesarjenje popolnoma prepovedano med Aškerčevo cesto ter Šubičevo ulico ter od Šubičeve ulice proti Dalmatinovi ulici.
V LKM kot kratkoročno rešitev vidijo dovoljenje vožnje s kolesom po rumenem pasu.
Avtobusi so na kolesarjem prepovedanih odsekih počasni zaradi številnih postajališč in semaforiziranih križišč. S tem bi bil tudi zmanjšan pritisk kolesarjev na peš cone. Takšno ureditev poznajo v Belgiji, Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji.
Kot srednjeročno rešitev pa v LKM predlagajo spremembo prometnega režima z obojestranskimi kolesarskimi stezami vzdolž celotne Slovenske ceste.
"Z upoštevanjem predlogov bi ustvarili kolesarjem bistveno bolj prijazne prometne razmere ter vzpodbudili večjo rabo kolesa v mestnem prometu. Vse to bi razbremenilo naše ceste avtomobilov, kar bi zvišalo kvaliteto bivanja v mestu, zmanjšalo zastoje, onesnaženje ter hrup in izboljšalo psihofizično stanje prebivalstva," je še opozoril Žemva.