Deset izmed 15 podjetij v (ne)posredni državni lasti nam je zaupalo, koliko sponzorskih ali donatorskih sredstev in za katere športe jih namenjajo. Preostalih pet se sklicuje na poslovno skrivnost. Pri večini podjetij pa so prejemniki sredstev večinoma iz lokalnega okolja.
Družbena odgovornost
"Pri podjetjih, ki so v večinski državni lasti in imajo na trgu prevladujoč položaj, gre pri sponzorstvih pravzaprav bolj za družbeno odgovornost kot za pravo sponzorstvo," pravi Tomaž Ambrožič, direktor agencije S.V. – RSA Slovenija, ki se ukvarja s športnim marketingom. Zaostrene gospodarske razmere sicer tudi podjetja v državni lasti silijo v drugačen izbor. "V zadnjih petih letih je zaznati, da tudi ta podjetja bolj načrtno in racionalno pristopajo k izbiri sponzorirancev in določanju ciljev, ki jih s tem želijo doseči," meni Ambrožič.
Pri NLB so skladno z nižanjem stroškov lani za sponzorstva namenili le petino sredstev iz leta 2010, za letos pa bodo sredstva zmanjšali za dodatnih 20 odstotkov. Njihovo največje športno sponzorstvo je sponzorstvo slovenskih alpskih smučarskih reprezentanc, za kar namenijo kar 70 odstotkov vseh sponzorskih sredstev. Od donacij jih kar 80 odstotkov namenijo Smučarski zvezi Slovenije (SZS), in sicer programu vzgoje in razvoja mladih. Zneskov pri tem ne razkrivajo, podobno kot v Holdingu slovenskih elektrarn, Elesu in Abanki ne.
Štajerska v domeni Pošte
Pošta Slovenije je lani med drugimi sponzorirala Smučarski klub Branik Maribor in Zlato lisico, Organizacijski komite Planica znotraj SZS, Veslaški klub Dravske elektrarne Maribor ter NK Aluminij Kidričevo, Košarkarski klub Maribor in tako dalje. "Gre za podpiranje lokalnih oziroma regijskih športnih zgodb, zagotovo pa je izbor teh povezan tudi z uspešnim lobiranjem posameznih prejemnikov finančnih sredstev," to komentira Ambrožič.
Podobno je pri Luki Koper, ki med drugim sponzorira NK Koper, koprske odbojkarje, veslačico Špelo Ponomarenko Janič, jadralca Vasilija Žbogarja, prek razpisa Pristanišče dobrih idej pa številna športna društva iz lokalnega okolja. "Zaradi prostorske razsežnosti in vpliva pristanišča na okolje je družba v vlogi koncesionarja dolžna prisluhniti potrebam lokalne skupnosti," pravijo v Luki.
Elektrodistributerji imajo po večini veliko število manjših lokalnih sponzorirancev, pri tem pa upoštevajo priporočilo Slovenske odškodninske družbe glede transparentnosti. Vsi zneski in društva so objavljeni na njihovih spletnih straneh.
-
Preberite še komentar: Tudi skrivnost je lahko dober piar