Slovenija
8625 ogledov

Magna se pripravlja na selitev nazaj v Gradec

Magna Steyr Gradec Epa
V Magni so začeli organizacijske priprave na morebitno selitev proizvodnje iz Hoč nazaj v Gradec.

Zaradi negotovosti glede pravnomočnosti okoljevarstvenega dovoljenja in s tem povezanega začetka obratovanja nove lakirnice v Hočah so v Magni začeli organizacijske priprave na selitev proizvodnje, ki je bila predvidena za Hoče, nazaj v Gradec, so potrdili v Magni. Še vedno upajo na rešitev, ki bi omogočila hiter začetek dela v Hočah. Dodatnih pojasnil za zdaj v Magni ne dajejo.

Pridobitev uporabnega dovoljenja se odmika zaradi ugovorov novomeške okoljevarstvene organizacije Rovo, ki po zavrnitvi njihove pritožbe na izdano okoljevarstveno dovoljenje napoveduje upravni spor.

Proizvodnjo načrtovali za ta teden

V petek so iz Magne sporočili, da jih zavrnitev pritožbe Rova zoper izdano okoljevarstveno dovoljenje s strani ministrstva za okolje in prostor ne preseneča, saj so izpolnili vse zahteve slovenske zakonodaje, po najboljših močeh pa tudi pričakovanja različnih nevladnih organizacij.

Ob tem so poudarili, da okoljevarstveno dovoljenje še vedno ni pravnomočno, zato še vedno ne morejo začeti s proizvodnjo, ki jo načrtujejo za ta teden. Ta je po njihovem pomembna za izpolnjevanje obveznosti, ki jih imajo do svojih poslovnih partnerjev.

"Tovarna in ekipa v njej sta pripravljeni za začetek obratovanja," so še sporočili iz avstrijsko-kanadske avtomobilske multinacionalke, ki je v novi lakirnici v Hočah že zaposlila okoli 200 ljudi, ti pa so prav v četrtek opozorili na svojo negotovost zaradi zapletov z začetkom obratovanja tovarne.

Magna Steyr Gradec Brez dovoljenja Slovenija Dvesto zaposlenih skrbi, da bodo ostali brez dela

magna | Avtor: Anže Petkovšek Tovarna Magna pri Mariboru. Anže Petkovšek

Združenje pisalo Šarcu

Združenje Rovo je predsednika vlade Marjana Šarca, gospodarskega ministra Zdravka Počivalška, okoljskega ministra Jureta Lebna in hoškega župana Marka Soršaka v odprtem pismu v nedeljo pozvalo, da z dopolnitvijo zakona o Magni slednji omogoči, da v najkrajšem času zažene proizvodnjo v novi hoški lakirnici.

Vanj bi po njihovem predlogu dodali člen, po katerem bi ne glede na 69. člen zakona o vodah investitor v konkretnem primeru lahko gradil objekte za namen strateške investicije na razvojnem območju.

Na gospodarskem ministrstvu aktualnih razmer za zdaj podrobneje ne komentirajo, a z zaskrbljenostjo spremljajo trenutno dogajanje. Po vrnitvi okoljskega ministra Jureta Lebna s Finske naj bi se vladni predstavniki vendarle sestali z Rovom.

Marinček: "Pripisovati zamudo okoljevarstvenikom je izgovor"

Član upravnega odbora novomeškega združenja okoljevarstvenikov Rovo Gorazd Marinček zavrača krivdo za nastali položaj. Spomnil je, da je lani Magna sama zamujala pri dogovorjenih rokih, saj so zagon poskusne proizvodnje napovedali že za oktober 2018. Štiri mesece po postavljenem roku, ki je bil 30. aprila lani, je Magna tudi predložila dokumentacijo za okoljevarstveno dovoljenje. "Po vsem tem zamudo za 14 dni ali en mesec pripisovati okoljevarstvenikom je navaden cinizem ali izgovor," je prepričan Marinček. 

Izpostavil je tudi navedbe "virov iz same Magne", da ima lakirnica v Hočah za letos zgolj 200 naročil. "Torej je logično, da bodo outsourcing ukinili in skoncentrirali zadeve v matični tovarni," je dejal Marinček. Ob tem je omenil tudi upadanje proizvodnje avtomobilov v svetu. 

V zvezi z delovnimi mesti, ki naj bi jih ogrožal Rovo, pa je poudaril, da je bilo lani s soglasjem mariborske gospodarske zbornice v Mariboru zaposlenih 2500 tujcev iz držav zunaj EU in 500 domačih. "Z delovnimi mesti v Mariboru nekaj ni v redu," je dejal. 

Spomnil je še, da je Magna prejela 18,6 milijona evrov državne subvencije. "Za ta denar bi lahko en mesec polno plačevali ljudi na čakanju," je dodal in izpostavil še, da se je Magna zavezala k zaposlitvi 400 oz. 1000 ljudi, medtem ko je delovnih mest trenutno 200. In še od tega sta le dva zaposlena iz občine Hoče-Slivnica, je pristavil sogovornik.

Z ministrstva za okolje in prostor so sporočili, da si minister vsekakor prizadeva za dialog ter za nujen gospodarski razvoj in ustvarjanje novih delovnih mest, a nikakor ne za ceno varovanja okolja. Pripravljen je "konstruktivno sodelovati na skupnem sestanku in tvorno prispevati pri iskanju novih rešitev", ki jih namerava gospodarsko ministrstvo vključiti v zakon o Magni.

"Vstop Magne je zelo pomemben"

Medtem se v regiji nadaljujejo pozivi k sklenitvi ustreznega dogovora. Danes je k temu pozval tudi rektor mariborske univerze Zdravko Kačič, ki je dejal, da k razvojnemu potencialu in stabilnosti gospodarskega prostora veliko prispevajo veliki industrijski sistemi, ki na svojo dejavnost vežejo mnogo srednjih in malih podjetij.

"S tega vidika menim, da je vstop Magne v slovenski prostor in še posebej v podravsko regijo srednjeročno in dolgoročno zelo pomemben korak na poti k hitrejšemu gospodarskemu razvoju regije ter prav tako primer uspešne tuje investicije v naš prostor," je dejal Kačič in dodal, da je nujno nadaljevanje konstruktivnega dialoga vseh deležnikov.

magna V stiski Slovenija "Nekdo na drugi strani Slovenije se igra na naš račun"

Tudi v podravskem sindikatu SKEI z zaskrbljenostjo spremljajo dogodke v zvezi z urejanjem potrebnih pogojev za zagon proizvodnje. Kot socialni partner si ne želijo razmer, ki bi predstavljale veliko tveganje za dosedanje investicije in že zaposlene v Magni.

"Takšnega primera v Sloveniji še ni bilo in kljub veliki stopnji družbene odgovornosti sedaj vključenih akterjev se postavlja vprašanje, ali vpletena okoljska organizacija v tej vnemi ne pretirava z zahtevo," je dejal predsednik sindikata Martin Dular.

Magna Steyr Gradec Avto Magnini avtomobili iz Gradca v ZDA in ne v Slovenijo?

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 32
  • maresem 07:59 12.februar 2019.

    Važno, da bo debeluhar dosegel svoje z davkoplačevalskim denarjem.

  • Spark 07:03 12.februar 2019.

    Predvidevam, da se bo sedaj kozjanski runkl opravičil ljubljančanom, ki jih je javno žalil in poimenoval močvirniki ter obtožil, da rušijo sporen projekt podprt z državno podkupnino (20 miljonov €), ki jo ljubkovalno imenujejo spodbuda.

  • jezero 06:06 12.februar 2019.

    Samo da neki opciji ne bi uspelo kaj narediti, to je načelo. Čim slabše, tem boljše za Slovenijo, to je načelo.