Mediji so del otroškega sveta. "Nesmiselno je, da si v prihodnje zatiskamo oči pred tem, da bi bili mediji del sveta odraslih in ne del sveta otrok," meni razvojna psihologinja Ljubica Marjanovič Umek. Prav zato bi morali mediji posebno pozornost nameniti tej ciljni skupini.
Mediji bi morali tovrstne vsebine pripravljati kakovostno, z razumevanjem otroka in spoštovanjem otroka takega, kot je. Zelo pomembno vlogo igrajo tudi starši, ki morajo biti otroku za zgled. "S selekcioniranjem oddaj, ki jih posredujejo mediji, pokažejo otroku, da je medij nekaj, kjer se lahko dobi marsikaj pozitivnega, da pa pretirana količina sedenja pred televizijo ni tisto, kar bi si želeli," pravi Marjanovič Umkova.
Ljubica Marjanovič UmekAktivna vloga staršev kot posrednikov med medijem in otrokom je izjemno pomembna zlasti pri predšolskih otrocih, saj je kasneje, ko prevzamejo neke vzorce, že relativno pozno.
Zelo pomembno je, da se ustvarjalci vsebin za otroke v medijih relativno dobro zavedajo, za koga delajo, in da zato vedo, katere oddaje ponuditi kateri starostni skupini. Prav to pa je lahko do neke mere nevarno. "Posamezni strokovnjaki v različnih medijih morda zelo dobro poznajo psihologijo otroka in jo na neki način 'izkoriščajo' v odnosu do otroka," opozarja psihologinja.
Marjanovič Umkova meni, da bi bili treba zelo jasno ločevati oddaje za otroke in odrasle. Tovrstne ločnice bi morale biti jasne tudi tistim, ki delajo z otroki tako v vrtcih kot v šolah. "Tudi oni verjetno kar sami od sebe medijev ne znajo uporabljati najbolj optimalno v odnosu do otroka," zaključuje Marjanovič Umkova.