Slovenija
18 ogledov

Milijoni za odpadke

MOL bo letos s svojih zemljišč začela odstranjevati tudi gradbene odpadke. (Foto Žurnal24 main
Načrt do 2013. Za izvedbo programa ravnanja z odpadki manjka še 16 milijonov evrov od potrebnih 170.

Za gospodarjenje z odpadki do leta 2013 na območju Mestne občine Ljubljana (MOL) in osmih primestnih občin bi potrebovali 306,9 milijona evrov, je MOL zapisala v Novelaciji operativnega programa gospodarjenja z odpadki (OPGO).

Toda dva ukrepa so iz izračuna izvzeli, zato je ta precej manjši: potrebnega je 170,1 milijona evrov, od tega je že zagotovljenega 154,1 milijona. Manjkajočih 16 milijonov evrov bodo prispevale Snaga (1,2 milijona) in občine (14,8 milijona – od tega MOL 11,7 milijona).

Izvzeta ukrepa
Izvzeta ukrepa sta Končna uporaba trdnega goriva iz nenevarnih odpadkov in digestata, za katerega bi potrebovali 135 milijonov evrov, ter Sanacija nedovoljenih odlagališč (1,8 milijona).

“Izvedba objekta termične obdelave trdnega goriva iz nenevarnih odpadkov in digestata je obvezna republiška javna služba. Potreben je dogovor med republiko in občino,” so skupaj odgovorili z MOL in Snage. “Čeprav to ni obvezna občinska javna služba, MOL sodeluje pri nekaterih dejavnostih za morebitno izvedbo objekta,” so dodali. Viri financiranja še niso določeni, računajo pa na kohezijska sredstva.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Tudi drugi ukrep je povezan z državo. MOL je namreč leta 2007 pripravila načrt za sanacijo nelegalnih odlagališč na vodovarstvenem območju vodarne Jarški prod. Ocena stroškov je bila 1,8 milijona evrov. A ker vlada še ni sprejela uredbe, po kateri bi lahko sanacijo izpeljala MOL, so se odločili, da bodo začeli odstranjevati nelegalne odpadke izključno z zemljišč v lasti MOL. V obdobju 2008–2010 so za to porabili skupno 174.457 evrov, letos in prihodnje leto pa bo MOL za to namenila še skupno 1,4 milijona evrov.

Cene iz leta 2007
V Novelaciji OPGO, ki so jo mestni svetniki sprejeli pred enim tednom, so pri finančnih vidikih zbiranja, prevoza in odlaganja komunalnih odpadkov uporabili cene iz leta 2007. Na vprašanje, kako bo letošnja podražitev spremenila izračune (Snaga je zbiranje in prevoz odpadkov za gospodinjstva podražila za skoraj 37,6 odstotka, odlaganje pa za skoraj 186 odstotkov), nismo dobili odgovora. Povedali so le, da se bodo na podlagi OPGO “začeti projekti samo nadaljevali (podzemne zbiralnice), nekatere projekte pa bo treba postaviti na novo (servisni center)”.

Poudarili so še, da je Snaga letos “samo uveljavila nove cene, ki vsebujejo tudi finančna jamstva za odlaganje odpadkov”.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.