Slovenija
70220 ogledov

Mislila je, da je le prevzela priporočeno pošto, sledilo je tole ...

Poštar
1/2
Klemen Razinger
Prepričana je bila, da je zgolj podpisala prevzem priporočene pošiljke, v resnici pa je sklenila novo pogodbo. "Nikakor ne moremo pristati, da se pogodba podpisuje uslužbencu kurirske službe med vrati, ko ta dostavi dokumentacijo, ki jo je tako časovno kot praktično na takšnem kraju skoraj nemogoče natančno preveriti," pravijo na Zvezi potrošnikov Slovenije.

Bralkini mami, gospe starejših let, je pred časom poštar vročil priporočeno pošiljko. Podpisala se je na mobilno napravo, ki ji jo je dal poštar, in pošiljko prevzela. Šele čez nekaj časa je prejela prvo položnico in ugotovila, da je v resnici podpisala kar novo pogodbo s Telemachom.

Njena hčerka je bila zgrožena. "Nova pogodba je dražja od prejšnje, poleg tega je dobila dodatno SIM kartico, ki je sploh ne potrebuje. Zakaj bi starejša gospa v pokoju sploh potrebovala dve SIM kartici," se sprašuje bralka.

Kot je pojasnila, njene mame v zvezi s tem prej sploh niso kontaktirali. "Zdaj mora odstopiti od nove pogodbe, hkrati pa naj bi Telemachu za prekinitev pogodbe morala plačati 35 evrov," je dodala bralka po obisku poslovalnice Telemacha, kjer so ji razložili, da je zamudila 14-dnevni rok, v katerem bi lahko še brez dodatnih stroškov odstopila od pogodbe.

Pošta Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Na spletni strani Reddit hitro najdemo še zgodbo moškega s podobno izkušnjo: "Vam povem mojo zgodbo ... Me kličejo iz Telemacha, ponudba za še eno SIM kartico, zastonj. Rečem, okej, pošljite pogodbo po pošti. Dobim, pregledam, prvo leto zastonj, drugo leto za plačat, pogodba za 24 mesecev. V redu, ne bom, vržem v smeti vse skupaj. To je bilo okoli marca 2023. Prejšnji mesec dobim pošto, da sem dolžan naročnino za tri mesece," je pojasnil.

Odpravil se je v poslovalnico Telemach, "kjer mi rečejo, da ko dobiš pošto in podpišeš, je isto, kot če bi podpisal pogodbo". Odnesel jo je precej bolje kot bralkina mama, saj so njegovi želji ustregli ter naj bi mu celo poslali opravičilo in nekaj dobroimetja, je dodal.

Telemach: Najprej pošljemo predogled pogodbe

Za pojasnilo, v kakšnih primerih svojim naročnikom pošljejo novo pogodbo (ali aneks k obstoječi pogodbi) v podpis kar po pošti, smo se obrnili tudi na Telemach, kjer trdijo, da "sklenitev naročniškega razmerja na daljavo omogočamo na podlagi naročila, ki ga stranka odda preko spleta ali telefonskega klica, pri čemer stranki po sprejetem naročilu po elektronski ali navadni pošti najprej pošljemo predogled pogodbe oziroma aneksa in ji na ta način omogočimo, da se z vsebino seznani".

Po poslanem predogledu stranki naročniško pogodbo in morebitno naročeno blago dostavi partnerska dostavna služba, ki opravi identifikacijo stranke in ji izroči v podpis naročniško pogodbo ali aneks, zatrjujejo na Telemachu.

"Na samih dokumentih je že v naslovu z veliko poudarjeno pisavo nedvoumno zapisano, da gre za Pogodbo za vzpostavitev naročniškega razmerja, Prilogo k pogodbi za vzpostavitev naročniškega razmerja in/ali Aneks k pogodbi za vzpostavitev naročniškega razmerja," dodajajo.

Bralki oziroma njeni mami predlagajo, naj kontaktira njihovo naročniško službo, kjer pa so ji, kot nam je naknadno javila bralka, povedali, da je prekoračila 14-dnevni rok, do katerega bi lahko brez dodatnih stroškov odstopila od pogodbe in nakupa na daljavo.

"Seveda se nam zdi takšna praksa sporna"

Na Zvezi potrošnikov Slovenije pa so nam pojasnili, da tovrstne pritožbe prejemajo tudi sami "in seveda se nam zdi takšna praksa sporna".

Kot pravijo, so že v preteklosti opozorili nanjo, tako tudi v članku iz leta 2017, kjer so zapisali, da so v svetovalno pisarno na to temo dobili precej vprašanj in pritožb, povezanih s prakso telekomunikacijskega operaterja Telemach.

"Ta naročnike za svoje pakete (predvsem med upokojenci) novači kar preko telefona. Ker nam tudi danes člani sporočajo, da so podjetju, ki jim je dostavilo pošiljko, s podpisom prevzema pošte podpisali tudi kar pogodbo, pri čemer pa predhodno niso imeli možnosti prebrati pogodbe, ki jim je bila dostavljena, ponovno opozarjamo na veliko previdnosti pri tovrstnem sklepanju naročniških razmerij," poudarjajo.

Če ste pogodbo podpisali v zadnjih 14 dneh, vam mora operater vrniti vse stroške, ki ste jih imeli s sklepanjem pogodbe, kot so stroški plačane naročnine, stroški prenosa številke in drugi administrativni stroški. Prav tako mora operater poskrbeti, da vašo številko prenese nazaj na operaterja, pri katerem ste bili pred sklenitvijo pogodbe po telefonu, pravijo na ZPS.

Na ZPS vse operaterje ponovno pozivajo "k spoštovanju dobrih poslovnih običajev, h katerim nikakor ne sodi netransparentno ponujanje in sklepanje naročniških pogodb po telefonu".

Čeprav, kot dodajajo, ne nasprotujejo tovrstnemu trženju, je po njihovih besedah potrošniku treba omogočiti, da pred odločitvijo dobro preveri ponudbo in pogoje ter se nato v miru odloči, ali bo podpisal pogodbo ali ne. "Nikakor ne moremo pristati, da se pogodba podpisuje uslužbencu kurirske službe med vrati, ko ta dostavi dokumentacijo, ki jo je tako časovno kot praktično na takšnem kraju skoraj nemogoče natančno preveriti," sklenejo na ZPS.

nina.sprohar@styria-media.si

Komentarjev 28
  • bobubob 08:22 06.september 2024.

    Telemah enkrat davno in nikoli več.

  • Marjetica7 11:19 05.september 2024.

    To prakso Telemach izvaja že zelo dolgo. Sem dementnemu gospodu pomagala, sva odnesla telefon v poslovalnico, ker je imel težave, pa odkrijem na njegovem računu dve naročnini. Gospod je živel sam, pred leti mu je umrla žena in so ga ...prikaži več 2 meseca potem, ko je pri njih sklenil naročnino na podoben način pretentali. Ker je bil dementen, ni niti opazil. To Telemach načrtno počne, klicni centri, ki to počnejo so plačani po uspešnosti. 2 leti je plačeval dvojno naročnino. Sva prekinila in šla na Telekom.

  • miho 09:32 05.september 2024.

    Nič pa o tem, da kurirska služba sploh ne dovoli prebrati pogodbe, aneksa,... in zahteva podpis takoj.