V javnosti je zaokrožilo pismo, v katerem ogorčena avtorica zaračunavanje uporabe prog za tek na smučeh označuje za "v celoti gnilo, podlo in predvsem nepremišljeno" dejanje, ki bo zmanjšalo obisk Pokljuke. Prepričana je, da upravljavec športnega centra s to potezo uničuje turizem in šport na Gorenjskem.
Direktor Centra Pokljuka Mitja Valič, ki upravlja s pokljuškim športnim centrom, z anonimnim pismom ni seznanjen. "Takšen negativen odziv me čudi in morda izhaja iz percepcije, da je Pokljuka neko splošno dobro, ki je brezplačno za vse. Vendar, če mi nekaj urejamo in imamo zaradi tega stroške, je normalno, da pričakujemo ustrezno plačilo," je poudaril in dodal, da ljudje očitno nimajo predstave o tem, koliko urejanje prog stane.
Ena ura ratraka več kot 100 evrov
Na Pokljuki imajo trenutno odprte štiri kilometre prog, ob ustreznih razmerah za rekreacijo pa kar 35 kilometrov. Ena ura delovanja ratraka, ki vozi s hitrostjo od pet do šest kilometrov na uro, pa stane več kot 100 evrov. Proge urejajo vsak dan, zato imajo dnevno za več 100 evrov stroškov. Po Valičevem mnenju je zato edino razumljivo, da se uporaba prog vendarle začenja zaračunavati.
Koliko bo treba odšteti?
Dnevna smučarsko-tekaška vstopnica stane pet evrov, za otroke do 12. leta pa je brezplačna. Možen je tudi nakup tedenske vstopnice za 25 in letne za 75 evrov. Vstopnice, ki so naprodaj v hotelu Center, prinašajo tudi popust pri gostinskih storitvah in brezplačno parkiranje, ki ga na Pokljuki v prihodnje prav tako nameravajo začeti zaračunavati.
Rudno polje naj bi postalo centralno parkirišče, kjer bo obiskovalcem zagotovljeno urejeno parkiranje, ki sta ga doslej brezplačno zagotavljala Športni center Triglav Pokljuka in Slovenska vojska. "Nikoli tudi nismo nobenemu obiskovalcu, ki je zastonj parkiral, naših uslug ni koristil in ni ničesar plačal, prepovedali uporabe hotelskih toalet," je spomnil.
Valič pravi, da se mu zdi normalno, da je za vso infrastrukturo treba nekaj plačati. V minulih štirih dneh, od kar so uvedli plačevanje, je večinoma naletel na pozitivne odzive. "Ljudje pravijo, da je to edino logično in pametno, saj dobro vedo, da bodo v zameno dobili dobro vzdrževane proge in takšno kakovost storitve, kot jo pričakujejo," je izpostavil Valič.
Tudi drugje plačljivo
Valič je ob tem poudaril, da so tudi marsikje drugje po državi tekaške proge že plačljive. Na Rogli običajna dnevna karta stane tri oziroma štiri evre. Še vedno pa je uporaba tekaških prog brezplačna v Kranjski Gori in Ratečah, pa tudi v Planici, kjer se zaračunava le dnevna parkirnina 2,50 evra.
Plovbni režim tudi razburil
Tudi direktorju Turizma Bohinj Klemenu Langusu se sicer zdi normalno, da se uporaba urejene infrastrukture zaračuna. Doslej so z naslova turistične takse letno namenili od 30.000 do 35.000 evrov za urejenost tekaških prog v Bohinju in na Pokljuki. Sedaj pa bo več sredstev lahko šlo v nadaljnje izboljšanje turistične ponudbe na območju.
Spomnil je, da je tudi plovbni režim povzročil negodovanje nekaterih obiskovalcev, a je vodil do tega, da je območje Bohinjskega jezera bolj urejeno. "Vsa zbrana sredstva vračamo v kraj, da imajo gostje in obiskovalci od tega nekaj več in ne nekaj manj, predvsem pa da lahko to območje bolj kakovostno doživijo," je izpostavil.
dezurni@zurnal24.si
Mislim, da bo potrebno vsem GORENJCEM zaračunati vstop v Ljubljano. Saj za urejanje Mestne občine Ljubljana ne prispevajo prav ničesar.Tudi za prevoz mimo Ljubljane, recimo na morje, morajo plačati odškodnino zaradi čiščenja ulic po katerih vozijo.
Končno bo nekaj več reda v TNP-ju,saj bodo na Pokljuko prišli ljudje,ki jim ni vseeno,kaj se s to planoto dogaja.Še poletni režim oz.sezono gob je potrebno uredit,saj so naši gozdovi zaradi horde marostarjev ob vikendih izropani vseh plodov in zdravilnih rastlin.