“Tokrat smo naredili tisti preboj, ki smo ga pričakovali, ko smo ustanovili Razvojni svet za Dolenjsko in Belo krajino,” je dejal Borut Pahor, predsednik vlade, ko je včeraj optimistično razpoložen zapuščal sejo sveta v metliški Galeriji Kambič.
Ključen predor
Brez temeljite in hitre prenove infrastrukture, pri kateri ima prednost cestna infrastruktura s predorom skozi Gorjance, po Pahorjevih besedah nima smisla razmišljati o drugih učinkovitih razvojnih premikih. Tudi po mnenju preostalih članov sveta je cestna infrastruktura ključna za vse druge razvojne projekte.
“Nov zakon o umeščanju v prostor bo sicer pospešil postopke, a v okvirih, ki so birokratske narave, kar pomeni leto in pol za obravnavo namesto prejšnjih treh let, sledijo še odkupi zemljišč in izdelava projektne dokumentacije, tako da dosti prej kot med letoma 2014 in 2016 celotne tretje osi ne bomo mogli začeti graditi,” je povedal Henrik Gjerkeš, minister za lokalno samoupravo.
Komet kot Mura
Renata Brunskole, županja Občine Metlika, je predlagala, da bi država belokranjskemu gospodarstvu, natančneje podjetju Komet, pomagala po vzoru Mure, da bi tako ohranili dobrih 300 delovnih mest tako v Starem trgu ob Kolpi kot v Metliki.
Mirjana Kulovca, predsednika uprave Kolpe, pa je včeraj razveselila vest, da bodo v petek končno vsaj za tovorni promet odprli mejni prehod na Brezovici, tako da bo pot v njihov obrat v Radatovićih krajša za kar 80 kilometrov v eno smer, saj so morali tovornjaki v 12 kilometrov oddaljen Kolpin obrat do zdaj voziti prek Karlovca.