Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja, da država potrošnike pušča brez svetovanja oziroma brezplačnemu svetovanju prek telefona namenijo zgolj eno uro na dan, zato se na mesec približno 700 uporabnikov za nasvete obrača nanje. Ker za svetovanje od ministrstva ne dobivajo več denarja, zdaj uvajajo plačljivo svetovanje na številki 090.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) odgovarja, da bodo že ta teden podaljšali delovanje brezplačne svetovalne linije na tri ure na dan, načrtujejo pa že tudi njeno osemurno delovanje. "Na mesec MGRT po telefonu prejme več kot 300 vprašanj na različne teme, poleg njih pa še pisna," dodajajo. Brezplačno svetovanje za potrošnike nudijo na številki 080 88 99.
200.000 evrov zase
ZPS ministrstvu očita tudi neupoštevanje lastne resolucije, ki predvideva, da bi Evropski potrošniški center (ta pomaga pri čezmejnih potrošniških sporih znotraj EU) morala gostiti nevladna organizacija in ne ministrstvo, ki to počne od novega leta. Za izvajanje brezplačne evropske potrošniške pomoči, ki jo je šest let gostila ZPS, je letos namenjenih 195.880 evrov. Polovico prispeva EU, polovico pa država.
Breda Kutin, predsednica ZPS, ministrstvu očita neusposobljenost na področju varstva potrošnikov: "S takšnim ravnanjem se Slovenija vrača v potrošniški srednji vek." Na ministrstvu trdijo, da imajo usposobljene strokovnjake.