Slovenija
25300 ogledov

"Ne vidim smisla, da bi 'mučenje' podaljšali v počitnice“

Osnovna šola Profimedia
"Starši so bili polni pohval. Kritik ni bilo veliko. Predvsem so ugotovili, da otroci vendarle potrebujejo veliko spodbude, da se spravijo k delu,“ o učenju na daljavo pravi osnovnošolska učiteljica.

Šole bodo zaradi razglašene epidemije koronavirusa kmalu zaprte že 14 dni. Po besedah ministrice za izobraževanje, znanost in šport, Simone Kustec Lipicer, so po prvem tednu učenja na daljavo ugotovili, da poteka bolje od pričakovanega. V prvih dneh so bile najbolj v uporabi spletne učilnice in elektronska pošta, je še dejala.

Preko spletnih učilnic znanje učencem od 4. do 9. razreda predaja tudi naša sogovornica, profesorica angleščine na osnovni šoli, ki želi ostati anonimna. Tovrsten pristop je zagotovo bolj pregleden kot pošiljanje nalog po elektronski pošti, meni.

"Naloge pripravljamo tedensko. Poleg nalog pa učencem pripravimo še rešitve, da lahko naloge pregledajo. Narava predmeta nam dopušča tudi uporabo posnetkov z Youtuba in nalog z interneta. Če imajo starši ali otroci kakšno vprašanje, nam ga lahko pošljejo po elektronski pošti. Zaenkrat nisem dobila veliko vprašanj. Na vsa pa sem se potrudila odgovoriti takoj. Kot mama moram priznati, da mi je tedenski način bolj všeč, saj imata moja otroka dnevne naloge, kar pomeni, da morata svojim učiteljem dnevno pošiljati naloge. Na srečo obvladata računalnik in se ne pritožujeta, se pa vprašam, kako je tistim, manj spretnim. Vsekakor je šola na daljavo odlična rešitev za trenutno stanje - učitelji imamo občutek, da gremo s snovjo vsaj malo naprej, otroci pa tudi niso brez dela.“

Imajo učitelji sedaj več dela?

Naša sogovornica pravi, da sedaj porabi več časa za pripravo na učno uro, kot če bi učila v razredu. Pri tem poudarja, da je to odvisno od predmeta in tudi učitelja, koliko truda mora in želi vložiti v svoje delo. "Več časa porabim, saj bi rada otrokom ponudila čim več možnosti za utrjevanje snovi z dodatnimi vajami ali kvizi, česar drugače ne bi. Je pa treba vedeti, da nekateri učitelji, na primer za športno ali likovno vzgojo, tega dela nimajo, kar se mi ne zdi čisto pošteno, saj bomo plačani enako. Koliko ti profesorji delajo, je odvisno od šole,“ je za naš medij povedala profesorica, ki še ne ve, ali bo njihova plača v tem času ostala enaka.
Pravi tudi, da so prvi odzivi staršev na kakovost pouka na daljavo pozitivni. "Je pa res, da se zdaj le nabira, ničesar ni treba ponavljati in utrjevati, tako da bo prihod v šolo kar pester. Me se trudimo, da ne vzamemo preveč snovi. Naprej gremo po polžje in veliko damo na vaje.“
 

Otroci potrebujejo spodbudo

V tem času se je pouk prenesel tudi na pleča staršev, še zlasti tam, kjer otroci potrebujejo več motivacije za učenje. 
"Sem razredničarka 7. razreda. Med vikendom sem vsem staršem poslala elektronsko sporočilo, naj mi sporočijo, kako delajo. Bili so polni pohval. Kritik ni bilo veliko. Predvsem so ugotovili, da otroci vendarle potrebujejo veliko spodbude, da se spravijo k delu in da je delo treba tudi nadzorovati. Jaz osebno sem nad svojima otrokoma fascinirana. Ob desetih se zapreta vsak v svojo sobo in do kosila jih ni ven. Včasih prideta kaj povedat, pokazat sporočilo učiteljev in ti so do sedaj bila pohvalna. Spodbujam ju tudi, da opravita dodatna dela - branje za domače branje, napovedane seminarske naloge ... Zdaj imamo pač čas. Hči je celo imela glasbeno šolo preko Skypa. Bila je zadovoljna. Staršem na naši šoli smo dali navodila za delo na spletu. Odzivov ni veliko. Morda ne upajo, se jim ne ljubi, mislim pa, da jih večina preprosto ni dejavnih. Takšna je namreč vse pogosteje tudi situacija v razredu.“

Težav zaradi učenja na domu pa naša sogovornica ne vidi le v gospodinjstvih, v katerih starši nimajo časa ali volje za nadzorovanje šolskih obveznosti, ampak tudi tam, kjer ni dovolj računalnikov za vse otroke. Ker je treba veliko nalog natisniti, ponekod že zmanjkuje kartuš, kar staršem povzroča še dodatne skrbi.


"Ne vem, kaj bi morali nadoknaditi“

Ko se bodo otroci vrnili v šolo, bodo vse, kar so se morali učiti doma, ponovili in utrdili, šele nato bo sledilo ocenjevanje. S takšnim načinom nihče ne bo na škodi, pravi profesorica. "Vem, da ogromno otrok doma ne dela nalog. Tako je v razredu in predvidevam, da je tako tudi doma. Preden bom ocenjevala, bodo vsi vedeli, kaj in kdaj ocenjujem, zagotovo pa jih ne bom napadla takoj, ko se vrnejo.“

Izpiti mednarodne mature, ki bi morali potekati med 30. aprilom in 22. majem, so odpovedani, odločitve glede klasične mature pa še ni, prav tako za zdaj še ni znano, ali bodo letošnje poletne počitnice zaradi trenutnega stanja krajše. "Ne vem, kaj bi morali nadoknaditi. Pri nas snov teče normalno naprej. In glede na to, da smo v službi tako jaz kot otroka, ne vidim smisla, da bi 'mučenje' podaljševali v počitnice. Saj smo v šoli, samo v malo drugačni,“ meni naša sogovornica.

Komentarjev 8
  • puys 14:28 29.marec 2020.

    Za vsak razred bi bil dovolj en učitelj za celo državo.

  • pepo73 21:09 28.marec 2020.

    več rabi za priprave?ok,saj ne rabi predavat! To moramo mi starši.Daje več nalog. Ma idi nekam, več nalog in obveznosti za starše. Kozlam.

  • rahisca 20:03 28.marec 2020.

    www.MooXi.net - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks