Parkirišče na Trgu republike bodo ukinili, brezplačni prenos lastništva na Mestno občino Ljubljana (MOL) pa naj bi bil že urejen. “Ploščad bomo potem uredili le za pešce, in to še letos,” so v službi za pravne zadeve na MOL pojasnili na mestnem portalu pobud meščanov.
Več podrobnosti nam na občini niso želeli izdati. Vsebino dogovora med strankami – podjetjem BSL, to je lastnikom garažne hiše in Trga republike nad njo; nekdanjim lastnikom IZTR, državno D.S.U., družbo za svetovanje in upravljanje, in MOL – naj bi sicer razkrili v dveh tednih. V D.S.U. pa so dejali, da so dogovor sklenili zadnji dan februarja, vendar ga morajo pred razkritjem vsebine potrditi odgovorni vseh vpletenih strank. Direktorica BSL Andreja Drovenik Jankovič je povedala, da so v njihovem podjetju dogovor že potrdili tudi lastniki.
Trg bo prenovil BSL
Že od leta 2008 in odločitve vrhovnega sodišča je sicer jasno, da mora Trg republike spet postati javna last.
Ob tožbi so se zadnja leta vpleteni v spor hkrati dogovarjali, kako bi spor rešili zunajsodno. Konec prejšnjega leta je bilo nato na ljubljanskem okrožnem sodišču razpisanih (in nato preklicanih) več obravnav. Tako na MOL kot v D.S.U. pa so takrat potrdili, da si intenzivno prizadevajo za zunajsodni dogovor.
Ves čas se je zapletalo predvsem pri vprašanju, kdo bo plačal sanacijo trga in garažne strehe ter ali bo na trgu še dovoljeno parkiranje ali ne. Prav to so namreč zahtevali lastniki – da se prenovi streha garažne hiše in da na trgu ne bo več parkirišča. Stroške prenove so v BSL pred dobrim letom in pol ocenili na dva ali tri milijone evrov. Drovenik Jankovičeva pa je na vprašanje, ali bo morala občina v zameno za trg prenoviti ploščad in garažno streho, odgovorila: “Ne, prenovili jo bomo sami.”
Napake v lastninjenju
Spor. Zgodba o spornem lastništvu garažne strehe oziroma Trga republike se je začela leta 1998, ko je nekdanji Investicijski zavod za izgradnjo Trga revolucije (danes IZTR) na podjetje Park-hiša Šubičeva brezplačno prenesel garažno hišo. To je pozneje kupilo podjetje BSL.
Za trg oziroma streho garaže sta se leta 1999 začeli potegovati MOL in državna D.S.U., vendar na različnih pravnih podlagah. MOL je trg zahtevala kot parkirno površino po zakonu o gospodarskih javnih službah, D.S.U. pa na podlagi zakonodaje o lastninjenju.