"Splošno priporočilo je, da naj gredo vozniki na pot vsaj eno uro prej," pravi Vasja Podkrižnik iz Prometno-informacijskega centra. "Pričakujemo, da bo vzporedni promet mimo zaprtega dela avtoceste potekal podobno počasi kot danes. Morda bo za malenkost manj kaotično, saj bodo ljudje že malo navajeni te gneče oziroma si bodo nekateri skušali najti alternativno pot v smeri proti LJ po eni izmed številnih poti."
Pripravite se na kaos, že zdaj devetkilometrski zastoj
Kot kaže, se jutri zjutraj, ko se tisoči s Štajerske odpravijo v službo odpravijo v Ljubljano, obeta kaos. Že danes ob štirih je zaradi zaprtega odseka avtoceste in preusmeritve na regionalno cesto prišlo do devet kilometrov dolgega zastoja.
Daljši zastoj je na štajerski avtocesti med Šempetrom in Vranskim proti Ljubljani ter na regionalni cesti Žalec - Šempeter - Vransko - Trojane. Pot proti Ljubljani se podaljša vsaj za eno uro, opozarja prometnoinformacijski center.
Obvozi le za osebna vozila: Zidani Most, Trbovlje ali Gornji Grad
Obvozi za osebna vozila so možni po cestah Celje - Laško - Zidani Most ali Šempeter - Prebold - Trbovlje ter naprej proti Litiji ali Moravčam. Iz Savinjske in Šaleške ter Koroške pa tudi po cesti Mozirje - Gornji Grad - Kamnik.
Po prvi oceni bo avtocesta proti Ljubljani zaprta vsaj do konca tedna. "O glavnih obvozih stalno obveščamo. Težava je, ker se veliko voznikov prične s tem ukvarjati šele, ko so že na poti ali v gneči. V našem centru zato v prihodnjih dneh še ne bo mirno, pričakujemo veliko klicev, predvsem od domačih voznikov. Tujci so ponavadi precej bolj razumevajoči glede takšnih dogodkov," še dodaja Podkrižnik.
Preberite tudi:
V prihodnjih dneh bo regionalna cesta veliko bolj obremenjena kot običajno. Za lažjo predstavo, kaj to pomeni, si lahko pomagamo s podatki števca prometa.
Po regionalni cesti 34 tisoč vozil na dan, od tega 4160 vlačilcev
Arhivski podatki za leto 2014 - zadnji zbrani podatki na spletni strani Prometno-informacijskega centra - na števnem mestu Jasovnik (odsek Vransko – Trojane) kažejo, da se na omenjenem odseku v povprečju dnevno prepelje 33.870 vozil. Od tega je v povprečju 23.950 osebnih vozil, 4.160 vlačilcev, 3.820 tovornih vozil, lažjih od 3,5 tone, 650 tovornih vozil, težkih od 3,5 tone do 7 ton in 275 tovornih vozil nad 7 ton. Poleg tega pa še 210 avtobusov in 750 tovornjakov s prikolico.
Dars bi lahko v že četrtek čez dan odprl prehitevalni pas na avtocestnem odseku med Vranskim in Trojanami, so sporočili popoldan.
Zaradi požara je prišlo do večjih poškodb voziščne konstrukcije, poškodb betonskih robnikov, uničenja litega asfalta, zalivk na stikih med betonskimi ploščami, do poškodb in delnega odpadanja notranje betonske obloge, uničenja luči, kabelske povezave, kabelske police, uničenja table za označevanje smeri pobega, uničenja video kamere, uničenja sevalnega kabla in linijskega javljanja požara.
Prehitevalni pas morda odprejo že v jutri čez dan
Dars po prvih ocenah komisije za izredne dogokde predvideva, da bi lahko v četrtek čez dan odprli prehitevalni pas avtoceste v smeri Ljubljane, a morajo biti za osnovno prometno varnost nujno izvedena naslednja dela: kakovostno je treba očistiti vse ostanke in posledice požara, zagotoviti delovanje cestne razsvetljave v predoru ter zagotoviti delovanje video nadzora. Dela že potekajo in bodo potekala neprekinjeno do odprtja prehitevalnega pasu, pravijo na Darsu.
Za končno zagotovitev varnosti v predoru je treba izvesti sanacijo voziščne konstrukcije in sanacijo betonske obloge ter zagotoviti delovanje linijskega javljanja požara, delovanje sevalnega kabla, sanacijo kabelske napeljave, delovanje celotne cestne razsvetljave in vseh sistemov za varno obratovanje predora.
Bi šli v službo raje z vlakom?
Če razmišljate, da bi šli jutri v službo z vlakom, spodaj pripenjamo vozni red iz Maribora in Celja. Za povečavo kliknite na fotografijo.
Pardon vprašanju, ampak zakaj neki bi nekdo šel na vlak, če se vožnja po avtocesti podaljša samo za 1 uro? Vlak namreč vozi še dlje.