Slovenija
4325 ogledov

Oprostite, vse skupaj traja predolgo

Test dosega z malimi električnimi avti ë-C3, box in inster Saša Despot
Ni skrivnost, Slovenija pri avtomobilskem zelenem prehodu močno zaostaja za drugimi evropskimi državami.

Marko Gašparin, komentar | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Slovenija je sicer med najbolj radodarnimi državami Evropske unije, kar se tiče subvencij za nova električna vozila in to je treba ceniti, a četudi država ponuja kar 7200 evrov denarja, smo pri nakupovanju električnih vozil v zaostanku za drugimi vozili. Je država naredila dovolj oz. si oprala roke s tem, ko je ponudila zajeten kupček denarja za nakup električnega vozila? Mogoče, toda po mojem mnenju ne. 

Iz prve roke lahko opišem nakup električnega vozila, ki vendarle ni tako preprost in sanjski, kot se morda zdi na prvi pogled. Subvencija je res visoka, toda čas oz. obdobje, preden se sredstva nakažejo na vaš TRR račun, je absolutno predolg. Sam sem električno vozilo prvič registriral 18. junija 2025, sredstva pa na TRR račun prejel 12. septembra 2025. Po mojem mnenju je to obdobje, torej skoraj tri mesece, predolgo in bi ga bilo smiselno zmanjšati na dva do tri tedne. Tako pa (vsaj?) tri tedne izgubite le, da Borzen obdela vašo vlogo, nato izda odločbo, po kateri ima pravico kar 60 dni zadrževati ta sredstva. Če kupec avta vzame kredit, mu ta čas nastajajo nepotrebni stroški – povedano drugače: prej ko bi dobil denar na TRR, prej bi lahko poplačal del kredita, s čimer bi privarčeval pri plačilu obresti.  

Število registracij novih in rabljenih električnih vozil se v Sloveniji v zadnje pol leta, ko so na trg prišla dostopnejša vozila, končno močno povečuje. To se kaže tudi pri pridobitvah subvencij, saj je država v zadnjih treh mesecih že dvakrat objavila nov poziv, kar pomeni, da so zagotovljena sredstva zelo hitro pošla.

Druga stvar, kjer bi država lahko bila bolj milostna, je kredit Eko sklada. Za nakup avtomobila preko Eko sklada morate imeti vsaj 20 odstotkov lastnih sredstev, na drugi strani vam avtohiše oz. banke ponujajo kreditiranje oz. lizing vozila kar brez pologa, kar je seveda bistveno bolj mikavno, obenem pa je postopek tudi precej hitrejši. Tudi fiksna obrestna mera kredita Eko sklada 3,5 odstotka ni najbolj idealna, saj se da na nekaterih bankah dobiti nižjo obrestno mero, če jemljete kredit, vezan na nepremičnino.

Papirologija: Borzen bo od vas zahteval precej papirologije: dokazati boste morali, da ste plačali vozilo, račun ne bo dovolj. Sam sem dostavil potrdilo brez plačila are (1000 evrov), zato so me pozvali, naj jim pošljem še potrdilo o plačilu are, kar se mi zdi sicer velik nesmisel. Račun za vozilo in kopija prometnega dovoljenja bi morala biti povsem dovolj, saj vam verjetno nobena avtohiša v Sloveniji avta ne bo izročila, če ga niste plačali. 

Tretja stvar: država, pa tudi avtohiše, kjer so po mojih izkušnjah celo nekateri prodajalci zelo skeptični do električnih vozil, bi morala pri državljanih spodbujati še eno stvar, ne zgolj zelenega prehoda, za katerega na sicer veliko žalost verjamem, da marsikomu "dol visi". In sicer je to ekonomska računica: da z električnim vozilom lahko na dolgi rok precej prihranite, je pa res, da je izračun pri tem malce bolj kompleksen, pri tem bi lahko pomagala tudi država ali posamezne avtohiše. 

In še nekaj: v zadnjem času sem spoznal kar nekaj lastnikov električnih vozil: bodisi takšnih, ki so kupili nov, bodisi takšnih, ki so se odločili za rabljen električni avtomobil, in splošno gledano so vsi z njimi zelo zadovoljni, nekateri celo zelo navdušeni.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 19
  • rd2dmk2 21:51 28.september 2025.

    oprostite gospod novinar kaj če bi prebral en članek tukaj na žurnalu24 kako mora trgovka iz merkatorja prispevati da ima njen sosed v garaži Teslo. in da ti naprej povem tele subvencije so pač barabija v stilu piramidne sheme. ko ...prikaži več bo denarja za vse- potem ja- drugače pa- ko so bili EV dragi ko žefran in se jih je dalo kupit na firmo so se prodajal in se še dons. si predstavljaš gospod novinar kako bi izgledalo ko bi neosvinčeni bencin lahko dobila samo elita raja pa bi se vozila s svinčenim

  • Željko 22:46 27.september 2025.

    Sem za to da se čuva narava, vendar se lahko Evropa da na pol če ostali svet tega ne dela.

  • Toma 17:00 27.september 2025.

    EV je fajn le za prometne zamaške v večjih mestih in za parkiranje na najdaljšem parkirišču (AC).