Kapitan dolge plovbe Jelenko Švetak iz Fakultete za pomorstvo in promet je za zurnal24.si povedal, da je plovba mimo Lionskega zaliva, kjer se je v sredo tudi zgodila nesreča križarke, ob vetrovnem vremenu zelo zahtevna.
Problem je v tem, da je omenjeno področje vetrovno zelo izpostavljeno, saj vetrove, ki pihajo iz celine, ne ustavijo nobene naravne ovire na celini.
"Je pa čudno, da ob taki tehnologiji še obstajajo poveljniki ladje, ki dopustijo, da zaidejo na to področje," pravi Švetak in dodaja, da je ob takih vetrovih najbolj varno pluti ob obali.
A to bi seveda zahtevalo več časa in izkušenj kapitana. Slednji bi moral najprej pluti v razmeroma plitvih vodah, izogibati pa bi se moral tudi lokalnim ribičem. "Zato je poveljnik, da preračuna, kaj se mu splača," pravi sogovornik.
"Glede na to, da je potniška ladja, je čudno, da je ubral takšno pot. Na ladji je bilo toliko ljudi, človeška življenja pa bi morala imeti prednost," še pravi.
Na vprašanje, ali bi križarko res lahko zajeli osemmetrski valovi, pa je sogovornik dejal, da je to malo verjetno. V Sredozemskem morju so lahko valovi visoki največ pet ali šest metrov.