Kot kaže, bo trajalo skoraj deset let, preden bo pripravljen državni prostorski načrt (DPN) za ljubljansko železniško vozlišče. Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor so namreč po slabih treh letih namesto DPN pripravili le nov sklep o pripravi DPN. Ta naj bil končan leta 2018 in bo državo stal 11,2 milijona evrov.
Ali bodo železnico poglobili ali ne, bo jasno šele po sprejetju DPN, vrednost projekta pa je ocenjena na od 2,5 do 4,1 milijarde evrov. “Finančni viri in dinamika financiranja nadgradnje ljubljanskega železniškega vozlišča bodo predvidoma določeni po sprejemu DPN,” so zapisali na ministrstvu in dodali, da so možni viri financiranja sredstva iz proračuna, Evrope in Mestne občine Ljubljana ter kredit in javno-zasebno partnerstvo.
Po več letih nova različica?
Čeprav po mnenju ministrstva obstoječe železniške proge v Ljubljani že zdaj ne ustrezajo več niti po tehnični plati niti po zmogljivosti, bo minilo še vsaj pet let, preden bodo projekt sploh začeli. V okviru tega načrtujejo ureditev vseh železniških prog za potniški in tovorni promet ter postajališč pa tudi preureditev državnih in občinskih cest (na primer podvoz pri Orto baru). Cilj je, da bi ločili potniški in tovorni promet, tako da tovorni vlaki ne bi več vozili skozi center.
Med pripravo DPN bodo obravnavali dve možni različici; po prvi poglobitev le tovornega prometa, po drugi pa tudi potniškega prometa, kar si želi ljubljanski župan. Če nobene od teh različic ne bodo mogli “optimizirati” oziroma če bosta predragi, bodo poskušali najti povsem novo. Novost v zadnjem sklepu ministrstva pa je tudi predlog, da se zagotovi možnost fazne gradnje, med katero pa mora železniški promet ves čas nemoteno delovati.