Slovenija
5693 ogledov

Po Uberju v nizkem startu za vstop v Slovenijo še ena multinacionalka

Bolt Profimedia
Bo po Uberju taksije v Sloveniji vozil tudi Bolt?

Po tem, ko je Uber letos končno našel način, da lahko v Sloveniji deluje v skladu z našo zakonodajo, in je začel ponujati taksi prevoze tudi pri nas, se poraja vprašanje – ali bo Uberju sledil tudi Bolt? Preverili smo.

Bolt že v Sloveniji – a (še) brez taksijev

Čeprav Bolt v Sloveniji še ne ponuja storitve prevozov na zahtevo (taksijev), v naši prestolnici že od leta 2022 uspešno delujejo njihovi električni skuterji. Storitev si je po njihovih besedah hitro nabrala zveste uporabnike. "To storitev so dobro sprejeli slovenski uporabniki, ki cenijo trajnosten in cenovno dostopen mestni prevoz," so sporočili iz podjetja Bolt.

Za zdaj so električni skuterji sicer še vedno omejeni na Ljubljano, a v podjetju pravijo, da aktivno iščejo priložnosti za širitev v druge slovenske kraje. Kot pravijo: "Vedno iščemo nove trge, kamor bi lahko razširili naše storitve e-skuterjev in aktivno sodelujemo z mesti, ki jih zanimajo trajnostne mikromobilnostne rešitve."

V Zagrebu že vodilni 

Medtem ko v Sloveniji taksijev še ni, se na Boltu najprej pohvalijo, da so "na Hrvaškem že vodilni prevoznik". Prav uspeh v sosednji državi pa jih spodbuja, da aktivno razmišljajo tudi o širitvi taksi storitve k nam. Pravijo, da bi bila "širitev v Slovenijo smiseln korak".

Slovenijo imajo na radarju

Na vprašanje, ali resno razmišljajo o vzpostavitvi taksi službe v Sloveniji in ali se glede tega že dogovarjajo z oblastmi, so iz Bolta za Žurnal24 odgovorili diplomatsko, a hkrati povedno: "Bolt vzdržuje redno komunikacijo s širokim krogom deležnikov v različnih državah – vključno z občinami, prometnimi organi in poslovnimi partnerji. Obstaja nenehno zanimanje za raziskovanje potencialnih sodelovanj in širitev prednosti platforme Bolt na nove regije. Naše prejšnje izkušnje s slovenskimi občinami, ki se ukvarjajo z našo storitvijo električnih skuterjev, so bile zelo pozitivne."

Na naše konkretno vprašanje, kdo bi vozil njihove taksije oziroma kje bi iskali kader ter ali so pogovori s kadrom že v teku, pa iz podjetja Bolt odgovora nismo prejeli. Prav vprašanje kadra je bilo namreč ena največjih ovir tudi za Uber, ko je iskal vstop na slovenski trg. Slovenski taksisti so tradicionalno zelo skeptični do globalnih platform, predvsem zaradi njihovega poslovnega modela, ki temelji na t. i. dampinških cenah. Uber namreč pogosto vstopi na trg z nižjimi, celo nerentabilnimi cenami, ki jih na začetku delno subvencionira sam. Ko pa platforma enkrat utrdi svoj položaj, subvencije postopoma prenehajo, hkrati pa se začnejo zviševati provizije za voznike, ki v nekaterih državah dosegajo tudi 30 odstotkov na vožnjo.

Uber Slovenija Včasih delam 12 ur, domov pa prinesem le 20 do 30 evrov

Slovenska zakonodaja glede taksi dejavnosti

Eden glavnih razlogov, zakaj Bolt (in do nedavnega tudi Uber) še nista vstopila na slovenski trg s taksiji, je stroga zakonodaja, ki omogoča zgolj avtotaksi prevoz z obveznim taksimetrom. V skladu z zakonodajo lahko taksist zaračunava storitev neposredno stranki le, če ima taksimeter, kar pa ni skladno z modelom, ki ga imajo globalne platforme, kot sta Uber ali Bolt, kjer stranka prevoz plača prek aplikacije neposredno platformi – ne pa vozniku. 

Uber je nedavno v Sloveniji obšel ta problem z ureditvijo, v kateri ni več voznik tisti, ki neposredno obračuna storitev potniku, temveč Uber sam, ki prevzame vlogo posrednika in formalnega naročnika. Uber račun izstavi neposredno stranki, voznik pa Uberju – kar pomeni, da stranki ni treba skrbeti za znesek, ki ga kaže taksimeter, saj gre za odnos med izvajalcem prevoza (voznikom) in naročnikom (Uberjem).

Slovenija Slovenija Prihaja Uber, tako novačijo ljubljanske taksiste

Na tak način tudi Bolt ne bo imel težav z vzpostavitvijo sistema, ki je skladen z zakonodajo. Sodeč po njihovem odgovoru, so torej že v pripravljenosti.

nika.vajnhandl@styria-media.si  

Komentarjev 4
  • mateja04 11:37 09.avgust 2025.

    Izključno uporabniki teh storitev odločajo, kdo se bo na trgu obdržal in kdo ne...

  • atamama 07:51 08.avgust 2025.

    V zgodbi Uberju je posredno povedano, da je slovenska zakonodaja luknjasta kot sir. Vsi bi delovali zgolj na sivem področju, ki so ga ''dosegle'' že zdavnaj s pomočjo pisca zakonodaje. Kdo je bil to? Zakaj se teh lukenj ne zapolni? ...prikaži več Morda zaradi že plačanih provizij? Pa zanimivo, levi in desni, združeni v -ne kraji- lupljenju državljanov. Prispevek za starostno oskrbo? Za koga? Tistega ki ga plačuje? Primer DSO v NM in vpliv politike vse pokaže, 3 leta ali 3 dni čakanja na posteljo, kajne?

  • Eddie 07:19 08.avgust 2025.

    To To kar imamo v Sloveniji, ni U od Uberja... Eno navadno skropucalo