Minister Zdravko Počivalšek meni, da bi z dobro zastavljenim načrtom prestrukturiranja in v dogovoru z upniki Adrio Airways še lahko rešili pred propadom. "Vse je možno, če se hoče," je dejal Počivalšek. "Zadeve niso enostavne, lastništvo pa tu ni pomembno. Nujno je preučiti linije, hitro ukrepati, narediti finančno prestrukturiranje, se dogovoriti z upniki in izkoristiti potencial zaposlenih, da bo podjetje začelo popolnoma na novo," je še dodal.
To je sicer le ena možnosti. Druga je propad družbe, kar bi na kratek rok precej škodovalo slovenskemu gospodarstvu, ne le turizmu, na srednji in dolgi rok pa bi Adrijine linije najbrž prevzele druge letalske družbe. S tem bi sicer izgubili velik potencial in znanje usposobljene delovne sile.
"Država ne more dati niti evra"
Vodstvo družbe je že spomladi seznanilo ministrstvo s težavami in jih prosilo za pomoč. Kot je poudaril minister, bi država še lahko pomagala Adrii Airways znotraj zakonskih možnosti in na način, da to ne bi bila nedovoljena državna pomoč. "Lahko bi jim pomagali na področju promocije, vendar smo od njih zahtevali jasen posloven načrt. Brez tega, da vemo, kaj se bo z njimi zgodilo danes, jutri in pojutrišnjem, država ne more dati niti evra," je bil jasen. Vendar pa jim družba tega v štirih mesecih ni bila sposobna zagotoviti.
Ob tem so na ministrstvu spomnili, da je lastnik letalskega prevoznika ob nakupu napovedal, da bo družbo prestrukturiral, ohranil slovenskega nacionalnega prevoznika in ga razvijal tudi v prihodnje ter s tem omogočil dolgoročne pozitivne učinke na proračun, slovensko gospodarstvo, razvoj stroke in vse deležnike družbe.
"To se več kot očitno ni zgodilo, zato obžalujemo, da se skuša državo sedaj prikazati kot glavnega krivca za nastale težave podjetja. Nesprejemljivo je, da lastnik na eni strani postavlja kratke roke za odziv države, na drugi pa sam v štirih mesecih ne predloži poslovnega načrta, ki je osnova za kakršenkoli korak, ki ga lahko naproti podjetju v očitnih težavah naredi država," so dodali.
Leta 2011 dobili 70 milijonov evrov
Ob tem so spomnili, da je Adria Airways leta 2011 s strani države in bank upnic dobila 70 milijonov evrov. Evropska komisija je v postopku verifikacije odločila, da je bila dokapitalizacija izvedena v skladu z evropskimi pravili državnih pomoči na področju reševanja in prestrukturiranja podjetij v težavah.
Pred iztekom desetih let od obdobja od zadnje pomoči tako ne more prejeti nove pomoči države. "Ko bo Adria Airways poslovala na zdravih temeljih, bo lahko prosila tudi za druge pomoči, saj jih do takrat ne more prejeti," je še dodal minister Počivalšek.
Adria Airways je zaradi finančnih težav za danes in sredo začasno prekinila izvajanje večino letalskih operacij; ohranila je le povezavo z najpomembnejšim vozliščem nemške Lufthanse v Frankfurtu. Po poročanju medijev se je sinoči ob devetih zvečer iztekel "ultimat Adrie Airways", da jim država da štiri milijone premostitvenega posojila oziroma poroštva.
Gospodarstveniki opozarjajo na gospodarsko škodo
Bolj kot na lastne nevšečnosti zaradi odpovedi letov gospodarstveniki opozarjajo na veliko gospodarsko škodo, ki bi jo zaradi tega lahko utrpela država. Kot je povedal izvršni direktor Kluba slovenskih podjetnikov (SBC) Goran Novković, od svojih članov niso dobili informacij o morebitnih nevšečnostih zaradi Adrijinih težav. "Vemo pa, da nekatere agencije in naši člani že nekaj časa izbirajo druga letališča," je dodal.
Adrijine težave so po mnenju Novkovića slaba novica tudi za državo, saj bo več potnikov v tujino odhajalo iz tujih letališč. "Čudno je, da se ni kdo odzval že prej in pomagal v državo pripeljati alternativnih ponudnikov letalskih prevozov," je dejal.
V trenutnih razmerah bi od vlade pričakoval "zelo močno hitro akcijo za iskanje alternativnih rešitev". "Tudi glede na to, da so bile nekatere Adrijine povezave kar dobro zasedene, bi zanimanje moralo obstajati," je dodal Novković.
Ukrepanje vlade pričakuje tudi Turistično gostinska zbornica Slovenije. "Ob tem z veliko zaskrbljenostjo pričakujemo slabe posledice za slovenski turizem," so poudarili. Ocenjujejo, da bo najbolj ogrožen razvoj turizma na Gorenjskem in v Ljubljani, saj imata ti destinaciji največ letalskih gostov. "Že prej smo zaradi majhnega obsega linij domačega letalskega prevoznika v turizmu trpeli veliko gospodarsko škodo, v prihodnje pa nam bodo pravzaprav odrezana krila," so še zapisali in vlado pozvali k pomoči pri ohranitvi Adrie.
Eno od podjetij, ki zaradi odpovedi letov že občutijo težave, je S&T Slovenija. Kot je ob robu današnjega srečanja z novinarji v organizaciji Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji dejal predsednik uprave S&T Slovenija Sašo Berger, jim posebne težave predstavljajo leti v države zahodnega Balkana. Če se bodo Adrijine težave nadaljevale, načrtujejo uporabo drugih letališč, kot so beneško, tržaško in zagrebško.
Tudi Adrio je "elita" dotolkla! Pa kaj? Saj je tudi Mercator, Radensko, Banke...
dajte podarite ADRIO Jankoviču in njegovim sinovom in problemov za 14 dni ne bo več !!