Slovenija
18406 ogledov

Pod poštarjem se je vnelo električno kolo

Poštar na kolesu Profimedia Fotografija je simbolična.
Kranjski pismonoša je v sredo še pravočasno skočil s kolesa in se ni poškodoval, posredovali so gasilci.

Kot smo neuradno izvedeli, je v sredo v Šorlijevemu naselju v Kranju poštarju med vožnjo zagorelo električno kolo. "Najprej je malo zagorelo in je še hotel rešiti torbe s pošiljkami, potem je pa samo razjeb... baterije," nam je slikovito opisal očividec.

Dogodek so nam potrdili na Pošti Slovenije: "V sredo se je zgodil neljub dogodek, v katerem je pismonoša na poti proti pošti 4101 Kranj opazil, da je iz baterije službenega kolesa pričelo goreti. Skladno z navodili in protokoli je takoj zapustil kolo, se umaknil na varno, in v dogodku ni bil poškodovan. Nemudoma je o požaru obvestil Regijski center za obveščanje, ki je na kraj požara poslal gasilce, ki so požar uspešno pogasili, policisti pa so nato naredili ogled požara. Do omenjenega dogodka podobnega primera s kolesi tega tipa pred tem nismo zabeležili."

Zatrdili so še, da gre "za kakovostno tovorno električno kolo, prilagojeno delu poštarjev". Trenutno jih imajo 138, "preiskava pa še poteka".

V prihodnosti bo požarov še več

Kako pogosto prihaja do požarov na e-kolesih in kakšne so najpogostejše napake uporabnikov, ki lahko povzročijo požar, smo govorili s Tomažem Ažbetom. Gasilec pri Gasilski brigadi Ljubljana je odličen poznavalec požarne varnosti električnih vozil, vključno z e-avti. S tega področja tudi predava na različnih strokovnih izobraževanjih.

Konkretnega primera požara, ki se je zgodil na e-kolesu Pošte Slovenije, ne pozna, ga pa ni presenetil. "Takšne stvari se dogajajo," pravi. Večina požarov se sicer zgodi med polnjenjem, vendar pa lahko pride do vžiga tudi med uporabo. "Lahko gre za napako v proizvodnji, za zunanje vplive, morda posledice kakšnih udarcev v predel baterije," je o morebitnih vzrokih povedal Ažbe.

Ob tem zavrača oceno, da bo do požara prej prišlo pri proizvajalcih cenejših e-koles, to bi bila po njegovem gola špekulacija. Bo pa požarov na električnih kolesih in skirojih v prihodnosti gotovo še precej več, pa ne le zaradi njihovega vse večjega števila.

"Ko bodo baterije v teh napravah z leti uporabe postajale starejše in izgubljale zmogljivost, jih bo treba zamenjati. Takrat bo marsikdo kupil poceni nadomestek, ki bo lahko zelo vprašljive kakovosti oziroma kompatibilnosti s polnilcem." Zadeva je namreč pri teh prevoznih sredstvih precej manj nadzorovana kot pri električnih avtih.

Ažbe opozarja tudi na različne nepooblaščene predelave. "Kot smo včasih 'frizirali' mopede, tako sedaj prihaja do spreminjanja nastavitev e-skirojev, kar pa je lahko zelo tvegano s stališča požarne varnosti."

Nikoli ponoči

Najbolj tvegan za nastanek požara na e-kolesih in e-skirojih je sam proces polnjenja baterije. Uporabniki bi se morali tega bolj zavedati in upoštevati samozaščitne ukrepe, Ažbe pričakuje tudi vzpostavitev določenih pravil oziroma predpisov na ravni države.

Predvsem gasilec poudarja, da morata biti polnilec in baterija vedno kompatibilna. Prav tako bi moralo polnjenje vedno potekati pod nadzorom, torej ob prisotnosti ljudi, ki lahko odreagirajo, če že pride do požara. Zato e-koles in e-skirojev nikoli ne bi smeli polniti ponoči.

E-kolo polnjenje | Avtor: Profimedia Profimedia
Drug pomemben ukrep je, da polnimo v prostoru, kjer ne bivamo ali spimo, pa hkrati ne na hodniku ali drugje na prehodu evakuacijskih poti. Najbolje bi bilo takšna sredstva polniti na prostem, če to dovoljujejo vremenske okoliščine.

Ažbe se ob tem zaveda, da izziv za polnjenje novodobnih prevoznih sredstev predstavljajo predvsem  stanovanjski bloki brez kolesarnic. Zelo priporoča tudi javljalnik dima v prostoru polnjenja in da ima uporabnik pri roki namenski gasilni aparat, ki je učinkovit za litij-ionske baterije. "Če se boste goreče baterije lotili z aparatom na prah, boste samo zadimili prostor." V prvi fazi ognja bo pomagala tudi protipožarna odeja.

V primeru, da začetnega ognja ni več mogoče pogasiti in je že prišlo do tako imenovanega toplotnega pobega, pa Ažbe svetuje umik, saj je bolje počakati, da baterija pogori sama. Pri gorenju poleg strupenega dima nastaja tudi tako imenovani 'jet' plamen v obliki nevarnega curka.

Za konec je Ažbe povedal, da v naši državi za zdaj sploh še ni vzpostavljenega sistematičnega zbiranja statistik o požarih na e-kolesih in e-skirojih, medtem ko je ponekod v tujini zaradi preventivnih dejavnosti to že nekaj normalnega. Tako se naši strokovnjaki s tega področja lahko zanašajo le na splošna poročila o dogodkih na prevoznih sredstvih, ki jih beleži Uprava za zaščito in reševanje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 38
  • Klemen Šuligoj 20:39 28.avgust 2024.

    Realnost nezanesljivosti in nevarnosti vozil na baterijski pogon

  • Kmodri_ 12:20 24.avgust 2024.

    Zmaga navedba....da litijevih-ionskih baterij ne bi smeli polniti ponoči! ,,,,,adijo zeleni prehod in hvala za tako tehnologijo!

  • Ender3 12:19 24.avgust 2024.

    Ni ga čez vožnjo na pedala..Tu smo v samem svetovnem športnem vrhu..