Slovenija
46 ogledov

Prek Vršiča tudi pozimi

“Sit sem tega, da se izvaja politični pritisk za prevoznost ceste, po kateri na Žurnal24 main
Prelaz Vršič. Avgusta dokumentacija za celoletno prevoznost.

Direkcija RS za ceste (DRSC) pripravlja projektno dokumentacijo za posege, ki bodo omogočali celoletno prevoznost prelaza Vršič.

Regionalna cesta R-206, ki prek prelaza Vršič povezuje Gorenjsko s Trento, je bila lansko zimsko sezono zaradi snega zaprta 151, letošnjo 85 dni, njeno vzdrževanje pa je DRSC lani stalo 140 tisoč evrov.

Nadzorovanje plazov
Sistemi. Projekt za celoletno prevoznost vršiške ceste na območju pod Ruskim križem predvideva namestitev več vrst snežnih mrež, na pašnikih pri Starem Tamarju postavitev stružnih plotov, pri 17. serpentini pa sistem za nadzorovanje proženja snežnih plazov in gradnjo usmerjevalnega nasipa. S sistemom za nadzorovano proženje snežnih plazov bodo zavarovali tudi cesto na območju Osojnih polic, med nekdanjim tunelom in Šupco bodo namestili snežne mreže, na območju Pod plazom pa je predvidena gradnja hudourniških pregrad.

Najprej nujnejše ceste
Na DRSC so za Žurnal24 povedali, da sta za območje od Erjavčeve koče do vrha prelaza dve različici idejnega projekta: prva, ki jo je naročila DRSC, predvideva nadzorovano proženje snežnih plazov in gradnjo dveh galerij, druga, ki jo je pripravila Občina Bovec pa gradnjo dobrih tisoč metrov dolgega predora. Projektna dokumentacija bo pripravljena do avgusta, koliko bodo našteta dela stala, tačas še ni znano, na DRSC so pojasnili, da bo vrednost investicije znana potem, ko se bodo odločili, ali bodo na vrhu prelaza gradili predor ali galerijo.

Gradnjo bo financirala DRSC, ki naj bi pridobila tudi evropska sredstva, zaradi del pa bo cesta med nadzorovanim proženjem plazov zaprta za promet.

Za celoletno prevoznost ceste si prizadevajo predvsem na Občini Bovec, kranjskogorski župan Jure Žerjav pa je včeraj dejal, da bi jo morali omogočiti že na izvozu z avtoceste na Hrušici. “Vsekakor je pomembna dostopnost Trente, vendar bi morali še prej obnoviti cesti Jesenice–Rateče in Podkoren–Korensko sedlo, ki sta v zelo slabem stanju in za kranjskogorski turistični razvoj tudi strateško veliko pomembnejši. Najprej bi morali poskrbeti za prometnejše ceste,” je poudaril Žerjav.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.