Andrej PečenkoPrah trenutno potuje s hitrostjo 40 kilometrov na uro in bo naše kraje dosegel v drugi polovici noči.
"Če bo prah še naprej prihajal v atmosfero in dosegal višine, ki jih dosega sedaj, bodo tudi v prihodnje problemi. Po nekaterih napovedih bi bil evropski letalski promet lahko oviran še naslednje leto in pol," je dejal meteorolog Andrej Pečenko in dodal, da gre pri tovrstnih napovedih za neke vrste špekulacije, saj "ne gre za napovedovanje vremena".
Prvi primer ob katastrofi v Černobilu
Prognostik nadaljuje, da bo treba v prihodnje več pozornosti nameniti gibanju zračnih mas. "Zračne poti prahu sicer niso niso nič novega. Najpomembnejši začetki so prišli s Černobilom leta 1986, ko je radioaktivni prah zajel dobršen del vzhodne Evrope," dodaja Pečenko.
Razmeroma lahek delec lahko s pomočjo zračnih tokov prepotuje na tisoče kilometrov. Na primeru Černobila se je zgodilo, da so del radioaktivnega prahu sprale padavine, zaradi česar je prišlo do kontaminacije tal. Tega se nam v primeru vulkanskega prahu ni za bati, saj po besedah poznavalcev ta zdravju ni škodljiv.
"Za laika ni pomembno, kdaj in kje bo prah dosegel naše kraje, bistveno je, da se v primeru potovanja ljudje pozanimajo o odpovedanih poletih," končuje Pečenko.