Na enotni spletni strani, ki jo je vzpostavila Evropska komisija, bo odslej mogoče v kateremkoli EU jeziku oddati pritožbo zoper trgovca, kadar imate težave z izdelkom ali storitvijo, kupljeno prek spleta. Pritožiti se je mogoče čez domače in tuje trgovce. Reševanje sporov naj bi nadomestilo drage sodne postopke, a se kupec lahko še vedno odloči za klasično pot na sodišču.
Za naročila s Kitajske tega načina reševanja sporov ni mogoče uporabljati, saj mora imeti kupec bivališče, trgovec pa sedež v EU.
Kako bo postopek deloval?
Po pritožbi na spletni strani bo trgovec dobil obvestilo, da je nekdo vložil pritožbo zoper njega. Kupec in trgovec se bosta nato skupaj dogovorila o organu za alternativno reševanje sporov, ta pa bo skušal najti ugodno rešitev za obe strani.
Posrednik bo pridobil podrobnosti o pritožbi in prek platforme komuniciral s pritožnikom in trgovcem. Rešitev spora pa bo predlagana v 30 dneh.
Stroški postopka bremenijo spletnega trgovca in naj bi znašali od 35 do 50 evrov na spor, uporaba platforme je za uporabnike brezplačna.
dezurni@zurnal24.si