V letu 2024 poteče veljavnost 138.901 osebnim izkaznicam in 56.752 potnim listinam, pravijo na ministrstvu za notranje zadeve. Vlogo za izdajo potnega lista ali osebne izkaznice lahko posamezniki vložijo na katerikoli upravni enoti. "Priporočamo, da vlogo za izdajo novega dokumenta vložite vsaj 10 dni pred dnem potovanja," svetujejo. Običajno je čakalna doba za izdajo novega potnega lista ali osebne izkaznice teden dni. V obdobju praznikov se čakalna doba lahko tudi podaljša, prav tako v obdobju, ko se poveča število počitnikovanj v tujini.
V nujnih primerih je možna tudi tako imenovana prioritetna ali nujna izdelava dokumentov, ki pa je dražja od navadne. V takem primeru je namreč treba plačati dvojno upravno takso.
Podatki o čakalni dobi za izdelavo dokumentov so dostopni na spletni strani Cetisa.
Preverite, kako je z dokumenti otrok
Na ministrstvu priporočajo staršem, da so pozorni na veljavnost listin otrok, saj potečejo v krajšem času kot dokumenti polnoletnih oseb. Otroku do dopolnjenega tretjega leta starosti se izdata potni list oziroma osebna izkaznica z veljavnostjo treh let, otroku od tretjega do 18. leta starosti pa z veljavnostjo petih let.
Dobro si je zapomniti tudi, da mora biti zaradi preverjanja istovetnosti in podpisa ob vložitvi vloge navzoč otrok, ki je starejši od osem let. Ob izdaji potnega lista oziroma osebne izkaznice po dopolnjenem 12. letu starosti se otroku odvzameta tudi dva prstna odtisa.
Globa od 125 do 400 evrov
Če izgubite potni list ali osebno izkaznico, morate to čim hitreje naznaniti na katerikoli upravni enoti, najkasneje pa v roku osmih dni oziroma v roku osmih dni po prihodu v Slovenijo, če se to zgodi v tujini. Ni dovolj, da pogrešitev prijavite samo na policijski postaji. Opustitev naznanitve je dejanje, ki lahko privede do zlorabe dokumenta in identitete, in je prekršek, za katerega je predpisana globa od 125 do 400 evrov.
V primeru, da ostanete brez potnega lista ali osebne izkaznice v tujini, se lahko obrnete na najbližje diplomatsko-konzularno predstavništvo Republike Slovenije.
V primeru kraje, ropa in podobnih primerov, ki jih posameznik sam ne more preprečiti, mora dogodek prijaviti najbližji policijski postaji, ki izda ustrezno potrdilo o prijavi.
Če dokument, ki ste ga naznanili kot pogrešanega, ukradenega ali izgubljenega, najdete, ga ne uporabljajte več v izogib težavam pri prehodu meje. "Zaradi zaščite pred zlorabo identitete s strani tretje osebe, ki bi morebiti želela uporabiti ukraden, pogrešan ali izgubljen potni list ali osebno izkaznico kot svojo, se namreč Interpolu dnevno posreduje podatke o serijskih številkah takšnih neveljavnih listin. Morebitno najdbo je zato treba sporočiti upravni enoti," pojasnjujejo na ministrstvu.
Tako bodo širili azilni dom v Ljubljani,kdo je ljubljančane vprašal za dovoljenje.Za vsak skret moraš imet dovoljenje,za tega pač ne