Slovensko startup podjetje Xvida, ki mu je prek portala za financiranje kreativnih idej Kickstarter uspelo zbrati več kot 50 tisoč dolarjev za zagon izdelave stojala za ipad – boomerang, bo ta teden začelo njegovo proizvodnjo. Gre za inovativno stojalo za tablico, ki v nasprotju z razširjenimi etuiji omogoča nastavljanje različnih kotov, dovoljuje pa tudi preprosto pričvrstitev ipada na različne površine, kot so armaturne plošče, zid ali steklo.
Po besedah inovatorja boomeranga Uroša Čadeža je to v celoti – od zasnove in razvoja do proizvodnje – slovenska zgodba. Čeprav bi bila izdelava stojala marsikje v tujini cenejša, so se odločili, da proizvodnjo postavijo v Sloveniji.
Previdno pri napovedih
O napovedih glede velikosti proizvodnje stojala, ki je z uporabnostjo in dovršenim predstavitvenim spotom prepričal 516 donatorjev na platformi Kickstarter, so za zdaj previdni. Ocenjujejo, da bi za rentabilno delovanje podjetja morali prodati vsaj 20 tisoč kosov na leto. Dobrim odzivom za zdaj ne želijo dati prevelikega pomena, saj je po Čadeževih besedah "vsako špekuliranje glede povpraševanja, preden bodo znani podatki o prodaji, nesmiselno".
99 odstotkov izvoza
Boomerang bo v Sloveniji mogoče dobiti v začetku aprila. Cena osnovnega paketa bo 70 evrov. Čeprav bo po njihovih ocenah 99 odstotkov prodaje predstavljal izvoz, v Xvidi nočejo zanemariti domačega trga. "Želimo si, da bi Slovenci projekt podprli," pravi Čadež in dodaja, da bodo v Sloveniji poskušali oblikovati pakete z nižjimi cenami.
"Ključni dejavniki so visoka kakovost, oblikovanje in marketing, ki vse skupaj odraža," na vprašanje, kako prepričati zahtevne Applove uporabnike, odgovarja Čadež.
Miniintervju: Luka Stepan, oblikovalec boomeranga
“Kickstarter kot zadnja odskočna deska”
Kaj pomeni uspeh na Kickstarterju za vas kot inovatorje?
Gre za potrditev, ki je ne moremo primerjati z drugimi projekti, ter dejstvo, da ti ljudje zaupajo svoj denar, še preden je produkt na tržišču in ga lahko preizkusijo v trgovinah.
Je 50 tisoč dolarjev dovolj, da izpeljete projekt, kot ste si zastavili?
Projekt je bil že pred kampanjo na Kickstarterju skrbno razvit. Ker razvoj novih izdelkov za seboj potegne investicijo v orodja, smo na Kickstarterju iskali predvsem zadnjo odskočno desko za uspešen zagon proizvodnje.
Kako je potekal proces inovacije?
Uroš Čadež se je pri nas na agenciji Gigodesign oglasil z razdelanim konceptom, kaj naj bi izdelek predstavljal. Naša podpora je bila predvsem v poznavanju uporabnika, njegovih želja glede videza in funkcionalnosti. Glede na to, da se v studiu vedno več ukvarjamo tudi z lansiranjem produktov, smo prišli do ideje o Kickstarterju. Uroš je potem zbral ekipo, ki je ustvarila odličen predstavitveni video.