Redarji. V Ljubljanski kolesarski mreži opozarjajo na nedavno skupno nadziranje kolesarjev na Slovenski cesti, ko so redarji ob pomoči policije “ustavljali kolesarje, ne pa avtomobilov, ki so peljali skozi rdečo in ustavljali, kjer ne bi smeli. Gre za čuden odnos do mobilnosti,” dodajajo. Na ljubljanskem mestnem redarstvu odgovarjajo, da v tem primeru ne gre za nič posebnega, saj “mešane redarsko-policijske patrulje pomenijo potrditev odličnega sodelovanja med občino in policijo”. Izvajali naj bi jih, ker “trenutno veljavna pooblastila omejujejo učinkovitost redarjev pri kolesarskih kršiteljih”.
Ljubljana. “Policija se spravlja na tiste, ki jih je najlažje kaznovati. Metelkova jim še posebno med konci tedna predstavlja lahek zaslužek,” pravi ena izmed uporabnic Metelkove, ki opozarja na vse večjo prisotnost policije v okolici kompleksa. “Preganjajo mlade s pivom, ustavljajo kolesarje in jim odrejajo test alkoholiziranosti, ukvarjajo se z majhnim prekrški. Včasih ni bilo tako,” dodaja. Policija odgovarja, da cestni promet med rednim delom in poostrenimi nadzori nadzorujejo “povsod in ne samo na tem območju”.
Kazni blizu tisoč evrov
Na Policijski upravi Ljubljana pravijo, da je težko izmeriti, kako pogosto policisti opravljajo preizkus alkoholiziranosti, saj se zanj odločijo na podlagi osebnih sumov vožnje pod vplivom alkohola. Če kolesar test odkloni, mu grozi, da ga policisti oglobijo za najmanj 950 evrov. Glede na koncentracijo alkohola pa policisti kolesarje kaznujejo z globami od 150 do 800 evrov. V nasprotju s kaznijo za voznike avtomobila, pravijo na policiji, se poleg glob ne izrekajo kazenske točke. Opozarjajo, da je bilo letos v prometnih nesrečah udeleženih pet kolesarjev, pri katerih so povprečno zaznali prisotnost 2,19 promila alkohola v krvi.
V prvih treh mesecih letošnjega leta so ljubljanski policisti po neuradnih podatkih ugotovili 291 kršitev. Leto prej so v istem obdobju kaznovali 163 kolesarjev. Največkrat jih oglobijo, ker ne vozijo po kolesarski stezi ali ob desnem robu, za kar je predvidena kazen 80 evrov. Policisti hitro rast kršiteljev pripisujejo slabemu vremenu, ki je lani povzročilo poznejši začetek kolesarske sezone. Uporabnica Metelkove pa opozarja: “Zaradi slabe kolesarske infrastrukture v Ljubljani praktično ne moreš na kolo, ne da bi kršil zakon.” Pritrjuje ji tudi Gašper Žemva iz Ljubljanske kolesarske mreže: “Policija kolesarje lovi na točno določenih točkah, kjer nimajo veliko izbire in so denimo prisiljeni voziti v napačno smer.”