Slovenija
130 ogledov

SPLETNIK.SI: Psihologija barv na spletnih straneh

ZAKAJ SO GUMBI ZA NAROČILO VEDNO RDEČE BARVE?

Obstaja teorija psihološkega vpliva barv na naša razpoloženja in dejanja, ki razlaga ravno to, da ista barva na različne ljudi deluje enako. Če potem to teorijo povežemo z virtualnim svetom in spletnimi stranmi, pa je zanimivo, kako lahko z barvami neposredno vplivamo tudi na večjo prodajo. Ljudje zaznavamo barve kot stimulacijo za določena dejanja, saj barve dejansko vplivajo na našo podzavest. Barve na spletnih straneh imajo veliko večji pomen, kot bi si lahko mislili. Vas zanima, kakšen občutek ob nakupu dobijo obiskovalci na vaši spletni strani?

Kakšne občutke sprožajo posamezne barve?

Rdeča je barva, ki jo povezujemo z ljubeznijo, strastjo, nevarnostjo, opozorili in močjo. Zakaj mislite,da nam na spletni strani najprej pade v oko rdeč gumb za naročilo? V kombinaciji z rumeno vpliva na povečanje apetita. Se vam zdi kombinacija znana? Popularna veriga hitre prehrane seveda. Na spletni strani se lahko uporabi, če želite, da slike izgledajo večje in bližje; a izogibajte uporabe rdeče barve na večjih površinah. Rdeča barva v kombinaciji z zeleno ali modro pa obrablja oči.

Roza. Barva romantike, ženskosti in energije.

Oranžna, ki deluje toplo, ustreza pojmu ravnotežja in intenzivnosti. Idealna je na tistem delu spletne strani, kjer želimo poudariti ključne elemente.

Črna. Moč, eleganca, pa tudi žalost in strah. Spletni strani doda pridih skrivnostnosti, a hitro se lahko sprevrže v depresiven, težek občutek, ki negativno vpliva na obiskovalca. Črna barva se priporoča za spletne strani, ki predstavljajo umetnost, fotografijo, seveda v kombinaciji z drugimi barvami.

Bela, ki je nasprotje črne, prinaša občutek preprostosti, čistosti, lahkotnosti. Pravo nasprotje črne barve. Bela barva je najbolj primerna za ozadje spletne strani, kadar želimo, da drugi elementi in barve pridejo še bolj do izraza.

Modra. Povezujemo jo z vodo, daje pa občutek pomirjenosti. Obenem je modra barva velikokrat osnovna barva pri spletnih straneh podjetij v tehnoloških panogah (tudi internet).

Zelena barva predstavlja naravo, denar, zdravje in harmonijo. In ravno iz tega razloga je največkrat uporabljena na tistih straneh, kjer se govori o zdravju, zdravi prehrani in naravnih proizvodih. Je prijetna za oči. Pomirja.

Rumena. Predstavlja inteligentnost, srečo, upanje. Prednost uporabe rumene barve je, da stimulira mentalne aktivnosti in privlači pozornost. Pri ustvarjanju spletne strani pa jo je potrebno pazljivo uporabiti, saj je je lahko hitro preveč. Pri uporabi barv je vsekakor potrebno upoštevati tako zakonitosti vsake barve kot tudi estetiko spletne strani.

Uporaba barv na spletni strani

Ozadje spletne strani je najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na obiskovalce. Ravno od ozadja je odvisno, ali bodo na vaši spletni strani ostali ali jo hitro zapustili. Obiskovalcem, ki imajo raje »čistost«, so ljubše barve, kot so modra, zelena in bela. Paziti pa je potrebno, da spletna stran ne bo izgledala preveč sterilno, robotsko. Če želite s spletno stranjo izražati moč in trdnost, uporabite črno, rdečo in oranžno. Pazite, da rumene in rdeče ne uporabljate prekomerno, saj lahko ta kombinacija hitro utrudi oči. Prav tako preveč črne barve deluje naporno, oz. že malo gotsko.

Besedilo na spletni strani je v večini primerov črno. Ker je ozadje v večini primerov belo. Ta kombinacija daje občutek formalnosti. Moder tekst na beli podlagi daje občutek naravnega, prijaznega izgleda, enako je tudi z zelenim besedilom. Rdeča na beli podlagi pa lahko deluje že malo agresivno.

Teorija psihologije barv je zelo pomemben dejavnik v marketingu. Svet bazira na barvah in prav je, da teorijo psihološkega vlpiva barv na ljudi upoštevate tudi pri ustvarjanju vaše spletne strani, ki bo ogledalo vašega podjetja v internetnem svetu. Saj veste, kljub temu, da imajo barve svoj psihološki vpliv, pa imajo tudi vsake oči še vedno svojega malarja.

Želite imeti spletno stran, ki bi jo lahko obarvali po željah in razpoloženju vaših kupcev? Sistem Spletnik.si za izdelavo in urejanje spletnih strani to omogoča. Lahko ga preizkusite brezplačno.