V času našega obiska tega šestdeset let starega britanskega avtobusa - v teh dneh je že obiskal Kranj, Novo Gorico, Postojno, Koper, Ljubljano, danes stoji v Mariboru - sta k svetovalcem pristopila Ljubljančana s konkretnimi potrošniškimi vprašanji:
"Kaj naj storim, na koga naj se še obrnem?" je vprašala zaskrbljena gospa, ki ji je okulist prodal očala z napačno dioptrijo. "Pravice z naslova stalne napake se lahko uveljavljajo tudi čez mejo, dveletno jamstvo za stalne napake pa je po EU za vse enako," se je glasil odgovor izkušenega svetovalca.
"Ker je minilo dve leti, odkar ste kupili očala, pravic iz stalne napake pa verjetno ne boste mogli uveljavljati," ji je na koncu pojasnil mladenič.Očitno se je gospa z očali prepozno zavedla svojih potrošniških pravic.
Letalska družba noče izplačati odškodnine
Ljubljančanu, ki mu italijanska letalska družba ne želi izplačati odškodnine, bodo kot kaže lahko pomagali: "Z namenom, da bi se izognili odškodnini, se letalske družbe pogosto izgovarjajo na vreme, čeprav se pozneje izkaže, da temu ni tako," nas je ob tej potrošniški težavi poučila Romana Javornik iz Evropskega potošniškega centra Slovenija ( EPC).
"V primeru, da je zahtevek utemeljen, izpolnimo obrazec za pritožbo in in jo posredujemo v EPC Italija. Oni bodo potem kontaktirali družbo in zahtevali odškodnino," pojasnjuje Javornikova in doda, da zaradi hitrejše rešitve problema neutemeljenih zahtevkov ne pošiljajo naprej.
"Center iz evropske mreže kontaktira ponudnika, vsi skupaj pa skušamo najti rešitev na mirobljuben način."
Kako naj bom potrošnik, če nimam za kruh
"Obstajajo ljudje, ki vedo celo več kot mi, so izobraženi glede pravic in zelo dobro poznajo pasti, predvsem internetne prodaje, ker pač na veliko kopujejo preko spleta. So pa takšni, ki se jih da zavesti, so nezaupljivi, tudi do nas, v smislu itak ne morete nič narediti," smo še slišali na avtobusu, ki danes stoji Mariboru, pot pa končuje jutri, in sicer v Novem mestu.
vanda.levstik@zurnal24.si