Novembra je poslovno poročilo za lansko leto objavil še Lidl, pri katerem poslovno leto ni enako koledarskemu letu, ampak traja od začetka marca do konca februarja, tako da je možen pregled, kako so "lani" poslovali trgovci. Z objavo letnega poročila sicer tudi letos zamuja Engrotuš.
Za Mercatorjem, ki, kot smo poročali pred kratkim, zapira tudi trgovine M Tehnika, je precej slabo poslovno leto. Lani jih je po ustvarjenih prihodkih v maloprodaji prvič prehitel Spar Slovenija, poleg tega so v letu 2023 poslovali z izgubo.
Kot je v nagovoru v letnem poročilu zapisal generalni direktor Tomislav Kramarić, so "v letu 2023 svoje izkušnje in znanje usmerili v prestrukturiranje poslovnih procesov in transformacijo ciljnih nalog". Želeli so zvišati cenovno konkurenčnost in količinske prodaje. Kramarić je ocenil, da je trgovina na drobno "v Sloveniji najverjetneje najbolj konkurenčni trg, pri čemer se je v zadnjih letih ta konkurenčnost izrazito zvišala".
Za Sparom Slovenija so po prihodkih od prodaje sicer zaostali le za malenkost. V Spar Slovenija so ocenili, da so poslovali stabilno in presegli zastavljene poslovne cilje. Ustvarili so 1.208 milijonov evrov bruto prometa (z DDV), kar je 13,6 % več kot leto pred tem. Mercator je prihodke v maloprodaji povečal za manj kot pol toliko.
Leta 2023 so v Sparu zabeležili 58,6 milijona nakupov, v njihovih trgovinah je v povprečju nakupovalo okrog 190 tisoč kupcev.
Med največjimi trgovci je tudi Petrol
Vodilnima trgovcema sledijo Hofer, Lidl in presenetljivo Petrol, pri katerem smo upoštevali le prihodke od prodaje trgovskega blaga in storitev. Lestvico zaključuje Jagros, kjer so, kot so zapisali, "presegli vse plane poslovanja".
"Širimo se v kraje, ki še niso zasičeni s trgovsko ponudbo. V podjetju je že aktivna tretja generacija družine, kar nam daje zadovoljstvo in vnemo pri delu, da smo na pravi poti gradnje dolgoročnega podjetja," so poudarili v poročilu.
Medtem ko je glede na prihodke od prodaje jasen zmagovalec Spar Slovenija, pa je, če upoštevamo čisti dobiček, daleč najuspešnejši Hofer, kjer je čisti dobiček krepko presegel 33 milijonov evrov, a kar osem milijonov evrov tega dobička izvira iz prevrednotenja, zelo verjetno nepremičnin, tako da je bolj primerljiva številka 25 milijonov evrov dobička. V prihodnje v Hoferju načrtujejo razširitev prodajne mreže poslovnih enot. "Z dvigom tržnega deleža in širitvijo prodajne mreže poslovnih enot pričakujemo povečanje števila zaposlenih ter rast prometa," so zapisali v poročilu. So pa priznali, da jim je v poslovnem letu 2023 vsesplošni dvig nabavnih in drugih cen predstavljal opazne izzive.
Prvi Hoferjev zasledovalec, Spar Slovenija, ni dosegel mejnika 20 milijonov evrov, tesno za petami sta mu Lidl in Jagros. Mercator pa je v tej kategoriji globoko v rdečih številkah, poslovali so namreč z izgubo skoraj 50 milijonov evrov.
Petrolovih podatkov o čistem dobičku v kategoriji maloprodaje zaradi razpršenosti ponudbe po različnih segmentih (energetika, gorivo, trgovina, turizem …) ni na voljo.
Prihodki z naslova trgovskega blaga in storitev sicer v Petrolu nanesejo 8,2 % vseh prihodkov. V letu 2023 so v tem segmentu beležili 10-odstotno rast v primerjavi z letom 2022.
"Prihodke smo povečali predvsem na segmentu prodaje tobačnih izdelkov in prehrane, tako v Sloveniji kot na trgih jugovzhodne Evrope," so pojasnili in dodali, da so manjši padec beležili le pri prihodkih od avtopralnic.