Da je gneča stalni spremljevalec jutranje in popoldanske konice, je Ljubljančanom že znano, pa tudi vsem tistim, ki se v Ljubljano vozijo na delo ali v šolo. Ker je posebnih voznih pasov za avtobuse bolj malo, so v gneči ujeti tudi avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa. Ti zato pogosto zamujajo. Vozni redi, nalepljeni po postajališčih, tako v primeru gneče niso točni. Natančnejši so elektronski prikazovalniki, ki prihode napovedujejo glede na dejanske razmere, a so z njimi opremljena zgolj nekatera postajališča.
Le 16 odstotkov postajališč je opremljenih s prikazovalnikom
Iz LPP so nam sporočili, da je od skupno 680 postajališč v Ljubljani s prikazovalniki opremljenih 106 postajališč, torej slabih 16 odstotkov. S prikazovalniki načrtujejo opremiti vsa postajališča, opremljajo pa jih postopoma. Prednost imajo tista postajališča, kjer beležijo višji pretok uporabnikov.
Se pa včasih zgodi, da se na prikazovalniku izpiše obvestilo, da podatki o voznih redih v tistem trenutku niso na voljo ali poenostavljeno, prikazovalniki včasih odpovejo. Na LPP vzpostavljajo nov sistem za napovedi prihodov v sklopi prenove celotnega sistema sledenja avtobusov. Delovni procesi zaradi vzpostavitve novega sistema pa potekajo že vse leto.
Prenesite si aplikacijo
Kam se torej obrniti, če vaš avtobus zamuja, prikazovalnika pa na postaji ni? Na LPP pravijo, da svoje podatke o avtobusnih prihodih preko namenskega spletnega servisa posredujejo različnim aplikacijem. Če imate telefon z operacijskim sistemom Android, si lahko namestite aplikacije LPP vozni red, Ljubljana Bus, Moovit in druge. Za Applov operacijski sistem iOS pa so na voljo aplikacije LPPbus, Moovit in ostale.
Število uporabnikov narašča
Število uporabnikov mestnih linij LPP se je sicer od leta 2010 do leta 2017 povečalo za 21 odstotkov in sicer iz 465.404 na 565.038. Imetnikov veljavne vozovnice je vse več, pri LPP pa zaznavajo trende, da potniki svoje potovanje opravijo tudi kombinirano. Običajno del poti opravijo z avtobusom, del pa s kolesom ali peš. Na vprašanje, če zaradi naraščanja števila uporabnikov beležijo primanjkljaj voznikov, pa na LPP odgovarjajo, da se potovalne navade prebivalcev spreminjajo skladno z zastavljenimi cilji ljubljanske občine, kar ne vpliva na zaposlovanje.