"Ob 20.30 je šla na vlak za Ljubljano. Ob 22.20 so jim v Trbovljah povedali, da je proga zaprta zaradi plazu in da bo prišel avtobus. Ob 23.00 so jim povedali, da pride avtobus predvidoma čez dve uri. Slovenske železnice ste nesposobne en avtobus organizirat v dostojnem času, samoukinite se," je na svojem Twitter profilu svojo izkušnjo delila ena izmed nejevoljnih uporabnic Slovenskih železnic.
Dogodek se navezuje na iztirjenje vlaka dne, 3. julij 2023, pred železniško postajo Sava na relaciji Zidani Most–Ljubljana. Takrat je bilo na vlaku okoli dvajset potnikov, ki niso utrpeli nobenih poškodb. Za potnike je bil organiziran nadomestni avtobus, ki pa je zaradi slabega vremena in zahtevnih razmer v prometu zamujal več ur.
Ob 20:30 je šla na vlak za Ljubljano. Ob 22:20 so jim v Trbovljah povedali, da je proga zaprta zaradi plazu in da bo prišel bus. Ob 23h so jim povedali, da pride bus predvidoma čez dve uri. @slozeleznice vi ste nesposobni en bus organizirat v dostojnem času, samoukinite se!
— Taborjeva (@taborjeva) July 3, 2023
To je le eden izmed negativnih komentarjev, ki so ta čas (pogosto) uperjeni proti Slovenskim železnicam. Te se trenutno nahajajo na točki preobrazbe, kar za seboj potegne številne posledice.
Slovenske železnice so v poletnem času na turističnih relacijah Goriška in Koroška proga po želji spodbuditve trajnostne mobilnosti povečali kapacitete za prevoz večjega števila koles.
Na slovenskem železniškem omrežju trenutno na več delih poteka povečan obseg investicijskih del, med drugim med Brezovico in Borovnico, potekajo tudi prenove železniških postaj Zagorje, Šentjur in Pragersko.
Zaradi pogostih naravnih in tudi drugih nesreč na železniških progah na različnih lokacijah po Sloveniji dnevno prav tako izvajajo redna vzdrževalna dela. Vse omenjeno predstavlja velike izzive v propustnosti na posameznih odsekih prog ter zahteva nadomestne prevoze zaradi zapor in posledično zamude. To uporabnikom slovenskih vlakov povzroča kar nekaj preglavic. Določena izmed njih namreč zahtevajo dolgotrajnejše prilagoditve voznega reda, npr. združevanje vlakov med Ljubljano in Litijo ter Mariborom in Poljčanami, oziroma nadomestni avtobusni prevoz, denimo med Ljubljano ter Logatcem.
Pri pregledovanju voznega reda vlakov na spletni stran slovenskih železnic se izpiše opozorilo, če je na progi nadomestni avtobusni prevoz, medtem ko se v spletni aplikaciji proge, kjer je nadomestni prevoz, sploh ne prikažejo. Tako smo na spletu za soboto, 22. julija, našli vlak ob 13.21 iz Ljubljane do Postojne z nadomestnim avtobusnim prevozom do Logatca, medtem ko v spletni aplikaciji te povezave sploh ni. Naslednji vlak po 9.08 je v spletni aplikaciji šele ob 14.21.
Vzdrževalna dela se izvajajo na celotnem območju SŽ in so potrebna zaradi zagotavljanja varnosti prometa, načrtujejo pa se z mesečnimi plani. "Če je le mogoče, se dela izvajajo v času zmanjšanega prometa, na primer ob vikendih in izven prometnih konic," povedo pri Slovenskih železnicah.
Vse to vpliva na zamude v železniškem potniškem prometu, ki so postale že stalnica in potnike tudi najpogosteje vznejevoljijo. Po besedah SŽ naj bi bila najpogostejši vzrok zamud gradbena dela, tako investicijska kot vzdrževalna. V začetku julija so zaradi zapore proge, naknadno pa še zaradi posledic izrednega dogodka, največ zamud sicer beležili v Zasavju.
Veliko uporabnikov je prav tako nezadovoljnih s slabo obveščenostjo in organiziranostjo nadomestnih prevozov, češ da so imeli o njih pomanjkljive informacije, so nanje morali zelo dolgo čakati in da jih je bilo premalo.
"Trenutno je največ nadomestnih prevozov proti Primorski (Ljubljana – Logatec in Divača Kopet oz. Buzet). Med Ljubljano in Litijo oz. Zidanim Mostom potekajo dela zaradi konfiguracije ceste, dostopnosti postaj in postajališč, del na cesti, zaradi česar nadomestni prevozi niso smiselni, je bilo pa treba prilagoditi vozni red,"
Slovenske železnice
Na Slovenskih železnicah se na očitke odzivajo z besedami, da v primeru, ko gre za napovedana dela in spremembo organizacije prometa, kjer je treba del poti premostiti z nadomestnimi avtobusi, spremembe objavijo najmanj štirinajst dni pred začetkom del. Potnikom so te informacije na voljo v iskalniku voznega reda na njihovi spletni strani, na oglasnih tablah na železniških postajah, preko e-pošte (potnik.info@slo-zeleznice.si), ter na brezplačni telefonski številki 080 81 11. "Potniki se za informacije lahko kadarkoli obrnejo tudi na naše osebje na postaji oziroma v vlaku," dodajo.
"V primeru, ko pa gre za izredni dogodek in se zadeve urejajo 'ad hoc', je včasih potrebnega malo več časa, da steče vsa organizacija, na primer naročilo avtobusov, ki jih moramo z drugega konca pripeljati do postaje. Te informacije so vedno tudi v najkrajšem možnem času objavljene na spletni strani v iskalniku voznega reda v zavihku Pomoč uporabnikom in stanje v prometu ter na naših družbenih omrežjih," so jasni pri SŽ, kjer za tujce spletno stran vodijo tudi v angleškem jeziku. Od tujcev sicer pritožb o slabi obveščenosti ne beležijo.
dezurni@styria-media.si
Predpotopne slovenske železnice - stari vlaki brez klime, v največji vročini, z odprtimi okni, pa še z zamudo..… prejšji teden! Kaj ste nori, kaj je z vami? A nove vlake šparate samo za izlete in promocijo vlade? Norost slovenskih železnic brez primere!
Problem Slovenskih železnic je v tem, da jih je pred desetletji ugrabil SDS, s kmetičem kot glavnim vojščakom. Drugi problem je, da so tam zaposleni južnaki, ki se tako bojijo za svoja delovna mesta, da so največji podporniki janše. Tretji… ...prikaži več problem je, da je Slovenija revna in nima denarja za nove trase, pa životarimo po trasah dolin rek, to pa so trase Franca Jožefa. Četrti problem je popolnoma nesposobna ministrica za infrastrukturo bratušek-fuj in fej.
55 let nobene spremembe razen nekaj novih vlakov,ki so pa tudi že za na odpad