Pred časom sem se v sklopu službe peljal na dogodek v Zagreb. Prevoz je bil organiziran, podjetje, ki nas je povabilo, je najelo šoferja in avtomobil. Ta se na poti ni kaj pretirano oziral na radarje oziroma fiksna radarska ohišja, čeprav je vozil krepko nad omejitvami.
Ko sem to razlagal zbranim prijateljem na novoletnem druženju, mi je eden od njih dejal, da tudi on pred radarji ne zavira ter da pogosto mimo pelje 20-30 km/h več, kot je postavljena omejitev. "V zadnjih treh letih sem po pošti domov dobil le eno kazen, pa še to, zato ker sem spregledal, da je na tem odseku bila omejitev 100 in ne 130 km/h," mi je zaupal, kar me je precej presenetilo, zato smo se v redakciji odločili preveriti, koliko radarjev sploh preži na prehitre voznike na slovenskih avtocestah.
V Sloveniji je na 625 kilometrih avtocest in hitrih cest po podatkih Darsa postavljenih 19 stacionarnih radarskih ohišij. A pozor: radarsko ohišje še ne pomeni, da na vas dejansko preži radar. Slovenska policija ima namreč v uporabi "le" 11 radarjev (od tega so štirje v lasti Darsa), ki jih vstavlja v omenjenih 19 radarskih ohišij. To pomeni, da bi v čisti teoriji obstajala 57,89-odstotna verjetnost, da vas ujame radar, če se peljete mimo naključnega ohišja prehitro.
Seveda pa je tu tudi drugi del, ki ta verjetnostni račun postavi precej na glavo. Policija namreč ne razkriva, kakšna je toleranca, ko radar dejansko fotografira vozilo. Kdaj se to zgodi? Pri prekoračitvi za 10 km/h, 20 km/h, morda 30 km/h?
Ker Policija tega ne razkrije, smo policiste povprašali, kakšna je bila najnižja prekoračitev hitrosti, za katero je bila izdana globa prek stacionarnega radarja na avtocesti oziroma hitri cesti. A takšnih podatkov na Policiji ne zbirajo, so pa nam postregli s statističnimi podatki po izdanih globah (glej tabelo spodaj), a je treba opozoriti, da gre tukaj za vse globe, torej tudi tiste, ki jih policisti zabeležijo s policijskimi vozili providami.
Zgornji podatki jasnega odgovora na naše vprašanje sicer niso dali, a glede na kmečko logiko bi človek pričakoval, da bo največ kršiteljev v kategoriji do 20 km/h, pa je teh daleč najmanj, kar omogoča sklepanje, da večina stacionarnih radarjev na slovenskih avtocestah ni nastavljenih tako, da bi fotografirali, če se nekdo mimo pelje do 20 km/h prehitro (tu je seveda še toleranca pri avtomobilskih merilnikih, ki običajno kažejo večjo hitrost, kot je dejanska). Glede na številke, ki skokovito narastejo v kategoriji od 30-40 km/h, bi lahko sklepali, da se večina radarjev na slovenskih avtocestah in hitrih cestah "zasveti", ko hitrost prekoračite za 30 km/h. Seveda pa se na te ugotovitve ne gre zanašati, zagotovo je pametneje voziti po omejitvah.
A pozor, če sodite med voznike s pretežko nogo, se na avtocestah in hitrih cestah ne gre osredotočati zgolj na stacionarne radarje. Tu so namreč še mobilni radarji, pa seveda radarji v policijskih vozilih. In kako "močna" je policija na tem področju? Glede na količino prometa, ki se iz dneva v dan vije po slovenskih cestah, bi lahko zapisali, da je precej podhranjena. "Policija ima v uporabi še 15 radarjev, ki so vgrajeni v civilna vozila (t. i., sistem provida, op. p.), in tri radarje, ki so vgrajeni v mobilna ohišja," so zapisali v odgovoru za Žurnal24.
Takšne so globe pa prehitro vožnjo na avtocesti
Ob tem naj spomnimo, kakšne so globe v primeru prekoračitve hitrosti na avtocesti:
- od vključno do 20 km/h – 40 evrov,
- nad 20 km/h do vključno 30 km/h – 60 evrov,
- nad 30 km/h do vključno 40 km/h – 120 evrov,
- nad 40 km/h do vključno 50 km/h – 250 evrov in 3 kazenske točke,
- nad 50 km/h do vključno 60 km/h – 400 EUR in 5 kazenskih točk,
- več kot 60 km/h – 1.200 EUR in 9 kazenskih točk
dezurni@styria-media.si
!!!! Samske ženske vas čakajo na --- Sexy24.mom
Radar dela "pravilno"- brezhibno, če ima voznik vse poštimano na "podstrešju".🙄 V obratnem primeru se mu vedno zgodi "krivica".😏
Kaj pa v tunelih, omejitev 100 km/h, nakar 80 km/h, kdaj se radar vklopi. Tuneli so bolj nevarni, ni izhoda če zagori.