Datasift je informacijo o dogovoru s Twitterjem na svojem spletnem dnevniku objavil že v torek, a pozornost civilne družbe in medijev pridobiva z zamikom.
To gre pripisati dejstvu, da je bila civilna družba z varuhi zasebnosti na čelu v teh dneh osredotočena na novo, poenoteno politiko o zasebnosti, ki jo je s 1. marcem uvedel ameriški spletni velikan Google.
Ta je zaradi povezovanja osebnih podatkov, ki jih uporabniki posredujejo v Googlovih storitvah, in posledično možnega globokega vpogleda v zasebnost uporabnikov sprožila val kritik organov, ki so zadolženi za zaščito zasebnosti, in opozoril uporabnike, kako naj se zaščitijo.
Dostop do tvitov, objavljenih v zadnjih dveh letih
Twitter je tako z Datasiftom sklenil dogovor, na podlagi katerega bo Datasift svojim strankam omogočal dostop do tvitov, objavljenih v zadnjih dveh letih oziroma po januarju 2010.
Doslej so podjetja lahko analizirala tvite le za 30 dni nazaj, navadni uporabniki pa imajo dostop do objav v zadnjih sedmih dneh, na svoji spletni strani piše angleški medijski velikan BBC.
Poleg tega naj bi Datasift vsakih 24 ur v bazo dobil kar 250 milijonov novih tvitov, pri čemer jih Datasiftovo orodje zna filtrirati glede na negativen ali pozitiven ton, lokacijo in vpliv. Datasift je na tej podlagi že zagnal plačljivo storitev Datasift Historics, ki podjetjem, raziskovalcem in drugim omogoča, da spremljajo in analizirajo tvite za nazaj in v realnem času.
Podjetja lahko na tej podlagi sledijo informacijam o sebi ali svojih proizvodih ter temu primerno potem prilagodijo svoje odločitve. Mediji lahko zaznajo najbolj priljubljene zgodbe, finančni analitiki denimo poiščejo čim več informacij o določenem podjetju, raziskovalci pa si pomagajo pri analizi javnega mnenja.
"Radikalna sprememba v napačno smer"
V organizaciji za zaščito zasebnosti Privacy International nasprotujejo takšnim orodjem. Uporabniki po njihovih pojasnilih uporabljajo Twitter za realnočasovno komuniciranje s prijatelji in sledenje najnovejšemu dogajanju ob prepričanju, da bodo njihovi tviti hitro izginili iz etra in da niso namenjeni za komercialne namene.
Odprtje baze tvitov v komercialne namene pa je po njihovem mnenju radikalna sprememba v napačno smer. Twitter je s tem skupnost, ki jo je promoviral kot realnočasovno globalno komunikacijo, spremenil v ogromno tržno-raziskovalno podjetje z udeleženci, ki si tega niso želeli.
V Datasiftu po navedbah BBC odgovarjajo, da ljudje uporabljajo Twitter prav zaradi njegove naravnanosti k javnim objavam.
V zvezi s to tematiko se je prek Twitterja že odzvala tudi slovenska informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar, ki je med drugim zapisala, da bodo primer raziskali. Hkrati pa je poudarila, da če bi kakšno slovensko podjetje od Twitterja kupilo osebne podatke, bi mu odredila uničenje in naložila globo.
Angleško podjetje Datasift razvija orodja, s katerimi lahko zlasti organizacije in podjetja lažje spremljajo in analizirajo informacije, ki krožijo v spletnih skupnostih, kot so Twitter, Facebook in YouTube.