Slovenija
107161 ogledov

Uporabljamo ga realno uro na dan, na mesec pa nas stane vsaj 500 evrov

promet avtocesta vožnja dež Saša Despot
Slovenci smo se, ko gre za avtomobile, razkomotili, opozarja Matej Čer, ustanovitelj podjetja Avant Car.

Evropska kohezijska politika kot glavna naložbena politika Evropske unije si še naprej prizadeva uresničevati projekte, ki pripomorejo k rasti naše družbe. Ker se nahajamo v obdobju hitrih, velikokrat nepredvidljivih sprememb, so ukrepi usmerjeni tudi na področje nizkoogljičnega gospodarstva ter trajnostne in pametne mobilnosti.

Med tistimi, ki si med drugim prizadevajo za ustvarjanje naprednih rešitev na področju trajnostne mobilnosti, je tudi podjetje Avant Car. Ustanovitelj podjetja Matej Čer je spregovoril o trajnostni in pametni mobilnosti ter trendih v Sloveniji in Pomurju. 

Matej Čer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zakaj ima trajnostna mobilnost tolikšen pomen?

Kot poudarja Čer, dandanes si vsi želimo biti trajno zdravi, preskrbljeni, pri tem pa pozabljamo, da smo mi "prišleki", tisti, ki so se vselili v neko okolje, sedaj pa si ga skušamo povsem podrediti. A težava je, da "okolje več ne prenese vsega tega, kar mi delamo, in se začenja obračati proti nam". 

Ob tem se je dobro vprašati, če in v kolikšni meri avtomobili škodujejo okolju. Čer odgovarja, da "že vsak procent, promil, ki gre čez, bo slej ko prej ‒ če ne čez deset, pa čez sto let ‒ vplival na naše zanamce". 

Izjemna težava pri vsem je tudi odvisnost od uvožene energije, kar za sabo potegne celo verigo dodatnih bremen. Slovenija, kot poudarja sogovornik, ima zagotovo potencial, da si zagotovi svojo domačo energijo. 

Avant2GO | Avtor: Anže Petkovšek Uporabniška izkušnja s souporabo vozila Avant2GO. Anže Petkovšek

E-mobilnost ima veliko zagovornikov, precej je tudi nasprotnikov

Vsaka stvar, pravi Čer, zahteva svoj čas, tudi razvoj infrastrukture. Tako nekdo, ki danes naredi 500 kilometrov v vseh vremenskih razmerah, v času, ko še ni niti dovolj električnih polnilnic, bo zagotovo težko zamenjal svoje "staro" vozilo za električno. 

Sčasoma, meni, se bo vse to spremenilo, bodisi posameznik ne bo več delal tolikšnih poti bodisi bodo na voljo boljše baterije … vse to prihaja. 

Nekatere od poudarjenih prednosti e-avtomobilov so minimalni stroški vzdrževanja, minimalni vplivi na okolje, konstrukcija, prilagojena varnosti, močno zmanjšana pa je tudi stopnja hrupa, kar razbremeni tako človeka kot okolje.

Slabost je zagotovo cena, a Čer pravi, da so daleč najdražje naše navade: "Mi smo se toliko razkomotili, da imamo dva, tri avte pri hiši, pa realno uporabljamo avto le eno uro na dan … Če bi tu res malo bolj racionalno razmišljali, bi lahko kupili enkrat dražji avto, električni, pa bi bilo ceneje," je prepričan Čer. "Avto realno stane vsaj 500 evrov na mesec, ko upoštevamo izgubo vrednosti, gorivo, vzdrževanje, zavarovanje. Dva avta tako predstavljata tisoč evrov stroška na mesec."  

Na tem področju se srečujemo tudi s pojmom pametna mobilnost, ki poudarja pomen infrastrukture. Sem poleg polnilnic in mobilnih aplikacij prištevamo tudi vse tisto, kar sodi na področje javnega prometa, na primer ceste in železniške proge. 

avant2go | Avtor: Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju. Anže Petkovšek

Javni potniški promet trenutno še velik izziv

Trendom, ki se pojavljajo ne le po svetu, temveč tudi v Evropi, Slovenija zaenkrat težko sledi, sploh na področju javnega prometa, kajti vsaka investicija se porazdeli na velikost mesta in število prebivalcev, zaradi česar je pri nas smiselno vlagati v že obstoječo infrastrukturo. 

V Sloveniji se večina javnega prevoza subvencionira, ker je težje zagotoviti dovolj veliko maso, ki te oblike prevoza uporablja. Kljub vsem izzivom, meni Čer, se stvari tudi pri nas na tem področju premikajo v pravo smer. 

Avant2GO | Avtor: Anže Petkovšek Uporabniška izkušnja s souporabo vozila Avant2GO. Anže Petkovšek

Vse več souporabe vozil, ki je primerna tudi za podeželsko okolje

Z vsemi prizadevanji, ki hitijo predvsem v smer "čim manj avtomobilov", se lepo dopolnjuje tudi poslovni model, ki v zadnjem obdobju precej pridobiva na pomembnosti, in sicer govorimo o mobilnosti kot storitvi, ki spodbuja souporabo vozil. Ta, poudarja sogovornik, se lepo sklada tudi s podeželskim okoljem, potreben je le premik v načinu razmišljanja. 

Kakšna je zgodba glede vsega tega v Sloveniji, kako dolgo se bomo še prevažali z bencinarji in dizli, so ukrepi usmerjeni tudi v redukcijo letalskega prometa? O vsem tem v tokratnem pogovoru.

sofinancira EU | Avtor: EU EU

Sofinancira Evropska unija. Vendar so izražena stališča in mnenja zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ne odražajo nujno stališč in mnenj Evropske unije. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 26
  • sandi76 15:18 11.marec 2024.

    Manjka dodatek: Plačana reklama!

  • Avatar karjola
    karjola 12:47 10.marec 2024.

    Potem se vsedeš v tak avto kjer sta pred tabo dva tako močno prdnila da so muhe pocrkale in eden je rignu nekaj mastnega na zadnjem sedežu. Bljak.

  • peter4 22:20 05.marec 2024.

    Sem pogledal za svoje zadnje 2 avta, 100-120eur na mesec, brez upostevanja izgube vrednosti, ki doda cca 50 eur na mesec, torej brez omembe vredne izgube vrednosti, ker so bili majhni jajčki in nad 10 let starosti. Trenutni sedaj je ...prikaži več res popolnoma nov in velik, vendar bo moral se dooooolgo sluzit za teh 20k eur kar sem dal zanj in ne le 5-6let pa menjat. Aja, sam res, ce pa bi ga moral kreditirat, pa potem vse skuoaj res je 500 eur/mesec/5let, pa spet novega... Kaksne bedne manipulativne fore.