Pred dvemi dnevi je s funkcije odstopil državni sekretar na ministrstvu za pravosodje dr. Anže Erbežnik. V odstopni izjavi, ki jo je objavil časopis Delo, je navedel, da odstopa "zaradi nezmožnosti strokovnega dela na način spoštovanja prava EU, vladavine prava in pravne države ter človekovih pravic".
Kot je povedal, ga je v službo povabil minister Marjan Dikaučič, "z obljubo jasnih pisnih pristojnosti na področju prava EU in kazenskega prava ter glede predsedovanja EU in vodenja zakonodajnih pogajanj posamičnih instrumentov EU, kar se nikoli ni materializiralo ter pisnih pooblastil nisem prejel". Opazil je tudi, da ni mogoče, da Slovenija izvede dobro in dostojno predsedovanje glede pravosodja.
Predsedovanje bi moralo biti vsebinsko
Ker je po njegovih besedah Evropska unija v resni eksistenčni krizi, predsedovanje v takšnih okoliščinah ne more biti tehnično predsedovanje, "temveč resno vsebinsko predsedovanje poskusa rešitve teh vprašanj, saj je od tega lahko odvisen nadaljnji obstoj te zveze".
"Žal ugotavljam, da politično vodstvo ministrstva (minister) nima osnovnega znanja prava EU. Predsedovanje v opisanih okoliščinah pa ne more biti samo branje vnaprej napisanega s strani uprave s papirjev in elektronskih naprav na pogajanjih in sestankih, brez poznavanja osnov pravne vsebine. Menim, da je skrajno neodgovorno, če minister vodi zahteven kazenskopravni trilog/pogajanja, ki zadeva neposredno čezmejno posredovanje občutljivih elektronskih informacij, brez osnovnega znanja o tako kompleksnem instrumentu in ob nepoznavanju osnov kazenskega prava EU (npr. (ne)poznavanje koncepta evropskega pripornega naloga)."
"Uprava vodi ministrstvo in ministra"
Ministru je Erbežnik, sicer nekdanji kandidat za ustavnega sodnika, očital pomanjkanje osnov pravnega znanja EU, zato posledično "vodstvo ministrstva tudi ne more vzpostaviti ustreznega vodstva uprave na ministrstvu, temveč nasprotno uprava vodi ministrstvo in vodstvo (ministra)".
"Ugotavljam, da je na zadevnem ministrstvu to prisotno že dlje časa na način, da se uprava (posamezni direktorji) celo norčuje iz vodstva (ministra), na primer z navedbami ob robu sestankov v Bruslju, kot je »ne ve veliko, ima pa dobro srce« in podobno. Na tak način ni zagotovljen uravnotežen odnos med vodstvom in upravo, kar se kaže tudi v avtorizacijah po moji oceni stroškovno nepotrebnih potovanj v tujino posameznikov iz uprave."
Tudi o ministrovem konfliktu interesov
Dodal je, da glede vprašanja evropskih delegiranih tožilcev na ministrstvu poskušajo prikriti lastne napake iz preteklega neuspešnega postopka imenovanja, "na primer s cenzuriranjem pravnih obrazložitev medijem in drugim akterjem. S tem se onemogočata ustrezna komunikacija in razplet vprašanja teh tožilcev po zakoniti in mirni poti, brez pravnega spora". Grozi namreč celo tožba evropske komisije, je opozoril Erbežnik.
Zato po njegovem mnenju ostajajo na stranskem tiru bistvene pristojnosti tega ministrstva. "Prav tako ne morem sodelovati pri vodenju ministrstva, kjer se potencialno prepletajo zasebni interesi in pravni spori vodstva (ministra) s posameznimi odločitvami ministrstva (npr. glede notarskih mest)," je dodal.
"Glede na vse navedeno zaključujem, da mi ni omogočeno strokovno delo na način spoštovanja prava EU, pravne države in človekovih pravic, ter nemudoma odstopam kot državni sekretar."
Glavno, da zna brati in se podpisati in seveda - da uboga!
dobro srce da bo pokradu miljarde tele
Ja ta je dobra neve veliko je pa dober po srcu bravo butli