Predsednik vlade Miro Cerar in gospodarski minister Zdravko Počivalšek sta potrdila, da v občino Hoče-Slivnica prihaja kanadsko-avstrijski avtomobilski gigant Magna International oziroma njena graška družba Magna Steyr del proizvodnje seli na območje bodoče proizvodne cone Hoče-Slivnica.
Cerarja je o odločitvi obvestil prvi mož evropskega dela Magne Günther Apfalter. V Sloveniji nameravajo postaviti ličarski obrat za vsaj 400 zaposlenih, kar premier ocenjuje za odlično novico, ob tem pa je Apfalter pohvalil zelo dobro sodelovanje s slovensko stranjo, ki bo še naprej delala na omenjenem projektu.
"Posebej me veseli, da smo dosegli visoko raven sodelovanja med različnimi akterji. Prav to je tisto, kar Slovenija potrebuje in si želim še v večji meri videti tukaj med nami. Ne le vlada, minister in njegova ekipa, pač pa tudi župan in poslanci, nenazadnje pa nam je pomagala tudi naša veleposlanica v Nemčiji Marta Kos in še nekateri," je dejal Cerar.
Kot je dodal, je vlada zagotovila dodatna finančna sredstva, skupaj s poslanci pa so potrdili poseben zakon, ki omogoča hitro izvedbo projekta. Potrdil je, da za zdaj govorijo samo o ličarskem obratu, ki pa naj bi bil prvi korak v okviru širšega projekta. Če bo ta prvi korak dobro izpeljan, potem obstaja zelo realno upanje za širitev sodelovanja.
Po prvi fazi še nova delovna mesta
Minister Počivalšek je zatrdil, da gre za projekt, ki je razdeljen v tri faze, ki pa so odvisne od načrtov razvoja Magne in njihovih naročil v prihodnosti. "V drugi fazi naj bi projekt nadgradili s 1350, v tretji pa s še dodatnimi 1300 zaposlenimi, kar bi skupaj pomenilo okoli 3000 novih delovnih mest. Ob tem je treba upoštevati tudi to, da se na vsako delovno mesto v neposredni proizvodnji vežejo vsaj še trije do štirje ljudje, ki bodo del dobaviteljske verige," je dejal gospodarski minister.
Najpomembnejšo vlogo je po njegovem mnenju odigralo dejstvo, da je tukaj mogoče priti do usposobljene delovne sile, svojo vlogo pa sta odigrali tudi infrastrukturna opremljenost lokacije in bližina matičnega podjetja v Gradcu. Prepričan je, da se bo slovenska stran držala obljub in da bo to dobra šola tudi za druge podobne projekte. Napovedal je tudi pripravo sistemskega zakona za izvedbo investicij.
Dovoljenje do 1. julija 2017
Gradnja obrata v Sloveniji se bo po načrtih začela v drugem četrtletju letos, ko bodo v graški podružnici, Magni Steyr, začeli sestavljati BMW serije 5 in vozilo za Jaguar Land Rover, je poročal kanadski spletni portal The Globe and Mail. Minister Počivalšek je dejal, da investitor gradbeno dovoljenje pričakuje do 1. julija in takoj zatem začeti z gradnjo. S proizvodnjo bi tako začeli jeseni leta 2018.
Po letu in pol od takrat bi začeli uresničevati preostali dve fazi, tako da bi bil celoten projekt izpeljan nekje v letu 2021 ali 2022, kar pa je odvisno tudi od razvoja dogodkov na svetovnih trgih.
Priložnost za gradbince in obrtnike
Hoški župan Marko Soršak je dejal, da za ljudi iz občine in regije vse skupaj pomeni nova delovna mesta, občina pa bo predvidoma v drugi polovici februarja sprejela občinski prostorski načrt, ki mu bo sledilo pridobivanje gradbenega dovoljenja. To bo tudi priložnost za gradbince in obrtnike, ki bodo lahko dobili posle. Pogajanja z lastniki zemljišč in kmeti še potekajo in verjame, da bodo zaključena uspešno.
Portal The Globe and Mail je še poročal, da bo Magna Steyr prihodnje leto za Jaguar začela sestavljati vozilo na baterijski pogon, s še dvema avtomobilskima proizvajalcema je v pogovorih za sestavljanje dveh drugih modelov. Katera sta ta dva proizvajalca, po poročanju portala v družbi niso razkrili.
"Večina novopridobljenih poslov je v Evropi," je na investicijski konferenci povedal Walker in dodal, da pa povpraševanje še ni tolikšno, da bi zgradili celotno novo tovarno za sestavljanje vozil.
"Gre za vprašanje kure in jajca," je dejal Walker. "Če bi tu (v Evropi) imeli prilagodljivo tovarno za sestavljanje vozil, bi dobivali nov posel, a ne želimo porabiti kapitala, dokler ne bomo imeli dovolj kritične mase."
Magna naj bi glede na predstavljeni načrt letos na področju sestavljanja vozil ustvarila med 2,7 in tremi milijardami ameriških dolarjev prihodka, ta pa naj bi do leta 2019 narasel na 6,6 do 7,1 milijarde dolarjev.
Celotni prihodki naj bi letos znašali med 36 in 37,7 milijarde dolarjev, do leta 2019 pa naj bi se zvišali na 43,5 do 46,2 milijarde dolarjev.
dezurni@zurnal24.si
g leon pa menda niste mislili henkel da vas nebo šli tožiti mizerno plačanidelavci
Poznavalci razmer v MB imajo podobne izkušnje z uvozom UMAZANE industrije ,ki se je v EU otepajo skladno z vsakokratnim zaostrovanjem EKO gibanja . Sicer pa ,kaj pravijo naši EKO teroristi ? (izraz Počivalška )