"Po našem mnenju se povišanje davčne stopnje v polnem obsegu nikakor ne bo prevalilo v višino prodajnih cen. To na tako konkurenčnem trgu, kot je slovenski, tudi ni možno," pred predvidenim zvišanjem davka na dodano vrednost (DDV) pravijo v Hoferju. Iz Lidla sporočajo, da vseh učinkov še niso predvideli, zato tudi niso sprejeli morebitnih dolgoročnih ukrepov. V Sparu dodajajo, da se bodo o višanju cen odločali od primera do primera. "Naredili bomo vse, da bo kupec te spremembe čim manj občutil."
Temu pritrjuje tudi agrarni ekonomist Aleš Kuhar. "Ob taki konkurenci in tej cenovni občutljivosti potrošnikov bodo trgovci zelo težko delali korekcije na maloprodajnih cenah," pravi. "Tega si ne želijo," dodaja in predvideva, da se bodo trgovci najverjetneje o cenah odločali v bloku, za posamezne blagovne skupine.
"Pokasirali" bodo dobavitelji
Sam ocenjuje, da bodo glavnino višjega DDV morali plačati dobavitelji. "Delež povišanega DDV bo nedvomno prenesen po verigi navzdol," pravi. Predvideva, da se bo približno ena tretjina višjega DDV prelila na maloprodajne cene, okoli 20 odstotkov bodo absorbirali trgovci, polovico ali več pa bodo nosili dobavitelji.
V Šparu so cene znatno zvišali že konec maja, zato jih sedaj ne bodo, ker jih ni treba. Kupci so namreč občutljivi na dogodke, na katere jih mediji opozorijo, na ostale ne. Zlasti niso pozorni na dogodke, ki se zgodijo… ...prikaži več pred glasno napovedanimi dogodki.