“Ne izključujem možnosti ugotavljanja presežkov,” je napovedal prvi mož Slovenskih železnic Goran Brankovič. Glede na slabo stanje v podjetju se je na začetku novinarske konference pošalil, da se počuti, kot da bi igral v filmu Umri pokončno.
Letos plače prvič dol
“Prispevki za zaposlene so redno plačani,” je zagotovil direktor za kadre Mirko Zorenč. Letos so se plače na Železnicah po dogovoru s sindikati prvič po mnogih letih znižale – približno za pet odstotkov. Dogovor sicer velja le do konca leta.
Trd pristanek monopolista
Goran Brankovič o povezovanju železnic s strateškim partnerjemDokler se ne uredimo sami, nismo zanimivi za nikogar.
Skoraj 90 odstotkov letošnje izgube bo pridelal tovorni promet. “To je posledica monopolnega položaja in miselnosti, da je vse samoumevno,” je ocenil Brankovič. Tovorni promet je namreč marca na tirih dobil konkurenta, ki mu je po nekaterih ocenah odnesel že desetino trga.
“Ključen je dvig prihodkov v tovornem prometu. Brez tega je vse zaman,” je prepričan Brankovič. Skupaj z direktorjem tovornega prometa bosta v prihodnjih tednih obiskala Beograd, Dunaj, Bratislavo, Budimpešto. “Postala bova tudi komercialista. Ne moremo čakati, da posel pade z neba,” je dejal.
Poslovanje Slovenskih železnic v številkah
88 milijonov evrov izgube bodo imele Slovenske železnice konec leta skupaj z izgubami iz prejšnjih let.
45 milijonov izgube bodo pridelali letos, od tega kar 40 milijonov evrov tovorni promet, ki je v celoti tržna dejavnost.
10.046 je zaposlenih v skupini, od tega je 984 invalidov. Do konca leta bo od 230 do 240 manj zaposlenih, kot jih je bilo na začetku leta.
221 ljudi je na Slovenskih železnicah zaposlenih po individualni pogodbi.
1494 evrov znaša povprečna bruto plača (okoli 1.000 evrov neto). Večina zaposlenih dela nočno, izmensko in nedeljsko delo.
15,4 milijona evrov so mesečni stroški za plače, letno znašajo 193 milijonov evrov.
17 milijonov bodo letos plačali za obresti na posojila v vrednosti 332 milijonov evrov. Lani je bil ta strošek 20, leto prej pa 28 milijonov evrov.
11 milijonov subvencij bodo Železnice dobile zaradi čakanja na delo (314 zaposlenih) in dela s krajšim delovnim časom (5.240 zaposlenih).