Banke vas morajo tako v primeru sprememb pogojev za izvajanje plačilnih storitev o tem obvestiti vsaj dva meseca pred spremembo pogojev.
Pri posamezni plačilni transakciji - velja predvsem za zneske, ki jih na podlagi okvirne pogodbe z vami izvrši banka, pa morate, kot določa 83. člen, dobiti podatke, ki vam omogočajo identifikacijo posamezne plačilne transkacije.
Če na primer na račun prijatelja, ki je uporabnik iste banke kot vi, nakažete gotovino, mu mora banka denar takoj nakazati.
V primeru, da nakažete gotovino na prijateljev račun, ki je uporabnik druge banke, pa mu mora banka denar na njegov račun nakazati najkasneje naslednji delovni dan po prejemu denarnih sredstev.
Med drugim so to informacije o prejemniku plačila, če je to potrebno, znesek morebitnih obresti in znesek morebitnih nadomestil, ki vam jih je banka zaračunala za izvršitev posamezne plačilne transakcije.
Zahtevate lahko povračilo
Po novem zakonu lahko od banke zahtevate tudi povračilo že plačanih transkacij (trajnikov), če je transakcija presegla znesek, ki bi ga upravičeno pričakovali ob upoštevanju zneskov preteklih plačilnih transakcij ali pogojev v okvirni pogodbi.
Banki morate zahtevek posredovati v osmih dneh od dneva obremenitve, banka pa vam mora v primeru, da je vaš zahtevek upravičen, sredstva vrniti v roku desetih dneh.
Kritje izgube sredstev
In še ena pomembna novost. Po določbah 120. člena lahko kot uporabnik banke krijete izgubo denarnih sredstev do največ 150 evrov, na primer v primeru izgube kartice ali zlorabe elektronske tržne poti.
Ta določba, kot je za zurnal24.si dejal Slavko Cimprič iz Združenja bank Slovenije, ne velja absolutno, ˝ampak pogojno, če so izpolnjeni pogoji. To pomeni, da se v vsakem posamičnem primeru na podlagi ugotovitev dejanskega stanja, konkretnih postopkov in okoliščin ugotovi ta upravičenost.˝
Tako uporabnik krije celotno izgubo zneskov, če gre za uporabnikovo prevaro ali če je uporabnik naklepno ali zaradi hude malomarnosti ni izpolnil ene ali več svojih obveznosti v zvezi z plačilnim inštrumentom (da ni zavaroval varnostne elemente, ki omogočajo identifikacijo uporabnika in so vezani osebno nanj in če takoj ne obvesti banke o kraji oziroma zlorabi plačilnega instrumenta).