"Hčerka se je poleti 2018 peljala z mestnim avtobusom do končne postaje na obisk k prijateljem. Ima mesečno dijaško vozovnico za LPP, ki jo lahko brezplačno uporablja tudi poleti. Ob povratku domov je ob vstopu v avtobus tako kot vedno urbano prislonila k validatorju, ki ji je izpisal, da je vozovnica veljava. Nekaj postaj pred izstopom sta na avtobus vstopila kontrolorja in ugotovila, da je na avtobus vstopila v coni 2 in zato nima veljavne vozovnice," nam je zgodbo povedal oče.
"Ker živimo v coni 1 in je hčerka vozovnico uporabljala samo v tej coni, nihče od nas ni vedel, da sploh obstaja cona 2. Kontrolor ji je odvzel urbano in ji povedal, da jo dobi nazaj na prodajnem mestu LPP, ter da je treba plačati 40 evrov kazni. Ker smo zgodbo želeli čimprej zaključiti je hčerka tako tudi storila. Odšla je na LPP, plačala 40 evrov in dobila nazaj mesečno vozovnico," pravi.
Bolje ne imeti urbane, kot jo imeti?
V primeru, da potnik nima Urbane, mora na naslednji postaji zapustiti avtobus. V kolikor ima Urbano in na njej nima ustreznih sredstev, oziroma se ni validiral, pa mu lahko Urbano odvzamemo
LPP
Cel sistem se je zavrtel iz zamlel za evro in dvajset centov
S tem je bila zgodba zanje zaključena, letos januarja pa je sledilo presenečenje. "Prejeli smo poziv okrajnega sodišča v Ljubljani, da moramo priti na sodno obravnavo, napisan je bil na treh polnih straneh, na sodišču pa da se moram javiti oče kot skrbnik mladoletne osebe in mladoletna oseba, ker je storila prekršek in mora vrniti protipravno pridobljeno premoženjsko korist v višini 1,20 evra."
"Na sodišču se je sicer vse končalo v 15 minutah, hčerka je dobila opomin in položnico za 1,20 evra. Hčerka je storila prekršek, vede ali nevede, sploh ni bistvo, potrebno ga je plačati. To sprejmemo brez težav. Toda nekdo z LPP je moral to prijaviti inšpektoratu, na inšpektoratu je moral nekdo pripraviti dokumente za sodišče (nekaj ur dela), na sodišču je nekdo moral spisati tri velike A4 formate papirja (nekaj ur dela) plus poštnina. Jaz sem moral vzeti dopust, hčerka ni šla v šolo, sodnica in zapisničarka sta tudi porabili nekaj časa za pogovor z nama. Vse to za 1,2 evra," se smotrnosti takega postopka čudi oče.
Ne smejo, ker niso prekrškovni organ
Zakaj kontrolorji LPP 1,20 evra ne zaračunajo kar na avtobusu, ko ga dobijo brez veljavne vozovnice? "Ker nismo prekrškovni organ, lahko potniku zgolj odvzamemo Urbano, oziroma ga napotimo z avtobusa," odgovarjajo na LPP.
"V primeru kršenja Odloka o organizaciji in načinu izvajanja mestnih linijskih prevozov potnikov lahko podamo predlog za uvedbo postopka na Mestni inšpektorat MOL. Inšpektorat nato postopke vodi nadalje v skladu z Zakonom o prekrških, ki za mladoletne osebe določa drugačno obravnavo in sicer o prekršku odloča sodišče na območju naslova te mladoletne osebe. Na Inšpektoratu po prejemu predloga LPP podajo predlog na sodišče. Na sodišče pa posredujejo tudi zadeve polnoletnih oseb, ki na odločitev Inšpektorata vložijo pravno sredstvo (zahtevo za sodno varstvo)," pojasnjujejo.
Povedano po domače, vsi mladoletniki morajo na sodišče, saj tako izrecno določa zakon, medtem ko polnoletni kršitelji na sodišču končajo le, če se na odločitev inšpektorata pritožijo.
Plačala 40 evrov, a to ni globa
Štirideset evrov, ki jih je plačala na prodajnem mestu LPP, pa ni bila globa za prekršek, ampak "strošek za vračilo Urbana kartice, ki ji jo je kontrolor odvzel". Opomin in vračilo 1,20 evra premoženjske koristi pa ji je z odločbo izrekel Inšpektorat. "Kršitelj mora namreč poravnati premoženjskopravno korist, ki si jo je s prekrškom pridobil. V konkretnem primeru premoženjsko protipravna korist znaša cena ena vozovnice, kar je 1,20 evra," pojasnjujejo.
Od prekrškarjev v večini primerov ta znesek terjajo, koliko so lani s temi povračilnimi akcijami zbrali, pa ne vedo. "LPP v večini primerov uveljavlja premoženjskopravni zahtevek, s konkretnim podatkom pa ne razpolagamo," so nam povedali. So pa na sodišče za prekrške, ki bo bili storjeni lani, podali 97 obdolžilnih predlogov (to bi lahko bili mladoletniki) in odstopili en primer vložene zahteve za sodno varstvo, po domače pritožbe.
Zakaj validator sporoči, da je urbana veljavna?
Pri tem je nekoliko nenavadno, da validator potnika ne opomni, naj preveri, ali mora plačati še eno cono. V drugo cono namreč ne vozijo vse številke avtobusov, ampak le nekatere. Na LPP pravijo, da lahko potniki informacije o območjih dobijo na njihovi spletni strani, na avtobusih ali v potniškem centru LPP ali na brezplačni telefonski številki 080 18 88.
"Se mora pa vsak potnik pred svojim potovanjem pozanimati o plačilu voznine za svoje potovanje," opozarjajo. A nekoliko nenavadno je, da redna uporabnica avtobusa o tem ni vedela ničesar.
Cone je treba izbrati najprej
In če že veš, da moraš plačati za več con, kako to storiš? "Pri plačevanju z vrednostno Urbano morajo potniki najprej izbrati število območij znotraj katerih bodo potovali, šele nato pa Urbano prisloniti k validatorju, ki s kartice odšteje ustrezen znesek. V primeru, da potnik cone ne označi posebej, se šteje, da se vozi v coni 1," pojasnjujejo.
Cona 2 je na primer že postaja Skaručna, medtem ko so Medvode ali Zbilje cona 1. Na poti proti Polhovemu Gradcu je postaja Žirovnik (kjer je izhodišče za izlet na sv. Katarino) še v coni ena, medtem ko je naslednja postaja Hrastenice v coni 2, enako tudi končne postaje Črni Vrh in Suhi Dol. V drugi coni je tudi Ig, medtem ko sta na primer Podpeč (razen prve postaje) in Grosuplje v tretji coni.
Celotno shemo con LPP lahko najdete tukaj.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Ravno tako je na redarstvu . Namesto , da bi imel redar normo 1000€ na dan in zdravo , ne, njemu piše šef , kje mora hoditi , stati in kdaj,ter ter kakšne vrste prekrškov mora redar kje ugotavljati ????… ...prikaži več?? Šef ima pa v računalniku že napisane obrazce delovanja , samo imena redarjev dopiše in to mu je 8 urni delavnik !!!!!!!
Ljubljančan od rojstva , star 70 let , sedaj prvič slišim za 2. cono , čeprav mi je jasno , da se za 1.2€ ne morem voziti na IG , na Škoflico , al v Medvode samo nikoli nisam slišal… ...prikaži več , za kaj takega na validatorju . Če zvočnik govori za vsako postajo približujemo se :,,,,,,,,, , bi lahko tudi povedal , da je 1. zone konec in , da morajo vsi , ki nadaljujejo, še enkrat potegniti kartico. Krivica je vsekakor na strani LPP -eja in ne potnika !
V Ljubljani je edina stvar, ki še manjka v tem sistemu obvezno nošenje označevalnih tablic v ušesu ampak tudi to bo župan z ideologi Urbane-ga razvoja, prav kmalu za mali denar rešil z obvezno vgradnjo RFID zrn pod kožo. Imaš… ...prikaži več zmonopoliziran sistem ,ki vsakega beleži od kje gre kam gre kdaj bo prišel na cilj, ne zna pa zapiskati če je kartica napačna.Poleg seveda tupkotov, ki za ceno uniforme držijo boga za okrogline.Hmm.. mogoče bi lahko uvedli lekarnarkin sistem da odplačajo dolgove mimo sodišč