Ideja je, da ogromno gospodinjstev nastopi kot en kupec in iztrži nižjo ceno. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) ocenjujejo, da bi bila tako dosežena cena lahko med deset in dvajset odstotki nižja od obstoječih ponudb. Prijavilo se je že več kot 18 tisoč potrošnikov, njihov skupni mesečni račun za elektriko pa je več kot 1,2 milijona evrov. "Imamo torej enako pogajalsko moč kot največja podjetja v Sloveniji, ki za elektriko in plin seveda plačajo daleč najnižjo ceno," pravijo na ZPS. 18 tisoč povprečnih gospodinjstev skupaj porabi skoraj pol toliko elektrike kot Mercator, natančneje nekje med 35 in 40 odstotki porabe največjega slovenskega trgovca, so ocenili pri enem od distributerjev. Slaba tretjina prijavljenih je sicer tudi odjemalcev plina.
V zadnjem času na ZPS opažajo povečevanje števila prijav. "Veliko ljudi je našo kampanjo opazilo že pred nekaj tedni in so si rekli, da je za prijavo še čas. Zdaj pa hitijo, da ne bi zamudili. Pričakujemo večjo rast števila prijav v zadnjih dneh. Težko pa je reči koliko ljudi nam bo še uspelo nagovoriti. Smo optimisti, posebej glede na to da je prijava enostavna in potrošnika k ničemer ne zavezuje," pravijo v ZPS.
Prijava ne zavezuje
Potrošnik se lahko prijavi in nato ne sklene pogodbe z dobaviteljem, ki bo na licitaciji najugodnejši. Po izkušnjah iz tujine v primeru zelo ugodne ponudbe ponudnika zamenja do polovica prijavljenih, če so prihranki majhni, pa le okrog deset odstotkov, pravijo v ZPS. Tudi kdor bo pogodbo sklenil, bo lahko ponudnika kadarkoli zamenjal, dobavitelj pa bo moral enako ceno zagotoviti vsaj za eno leto.
Vojna za provizijo, najprej so zahtevali 30 evrov na pogodbo
Za ZPS akcijo vodi njihov partner, nizozemsko podjetje PrizeWize, s katerim morajo dobavitelji elektrike in plina, ki želijo sodelovati v licitaciji, podpisati pogodbo. Za vsakega odjemalca, ki bo bo v akciji zamenjal ponudnika, bo moral dobavitelj elektrike plačati provizijo. PrizeWize je sprva zahteval skoraj 30 evrov provizije za vsako izvedeno menjavo, potem pa svojo zahtevo že večkrat znižal. Kot je razumeti odgovore dobaviteljev, končna provizija še ni določena.
Ne gredo zraven, obljubljajo ugodnejšo ceno
V podjetju Elektro Celje energija so se zaradi visoke provizije odločili, da na licitaciji ne bodo sodelovali, ampak kupcem nato ponudili nižje cene, kot jih bo dosegla ZPS, saj jim ne bo treba plačati provizije. Sprašujejo se tudi, zakaj ZPS za izvedbo preproste licitacije "kdo da nižjo ceno" najema tuje "strokovnjake".
Tudi v Energetiki Ljubljana, ki je dobavitelj plina, se za sodelovanje niso odločili “zaradi visokih manipulativnih stroškov za organiziranje kampanje” ki jih je po njihovem mnenju “bolj smiselno ponuditi neposredno odjemalcu v okviru ponudbene cene”. V Petrolu zadevo še preučujejo.
Tudi v Gen-I se še niso odločili, ali bodo v licitaciji sodelovali, kar bo "odvisno predvsem od pogojev sodelovanja, ki so v tem trenutku še precej neugodni za odjemalce“. Akcijo ZPS sicer pozdravljajo, saj, kot pravijo, 80 odstotkov slovenskih gospodinjstev, ki doslej še niso zamenjali dobavitelja elektrike ali plina, še vedno plačuje precej visoke cene energije, čeprav je menjava preprosta in varna.
Opozarjajo pa, da kampanja ZPS ne garantira najnižjih cen za gospodinjstva, "nekatere izkušnje iz tujine pa kažejo, da so bile dosežene cene energije v takih kampanijah lahko celo višje kot so redne cene na trgu“. Na to so opozorili tudi v Elektro energiji, hčerinski družbi Elektra Ljubljana, kjer se o sodelovanju prav tako še odločajo.
Zagotovo zraven sta le dva
Elektro Gorenjska prodaja bo na licitaciji sodeloval, na vprašanje, kakšni so možni prihranki, pa odgovarjajo, da bo to odvisno od tega, koliko odjemalci plačujejo zdaj ter da za nekatere prihranka morda sploh ne bo, kar se je tujini tudi že zgodilo.
"Kljub več pomislekom“ so se za sodelovanje odločili tudi v Energiji plus, hčerinskem podjetju Elektra Maribor. Njihovi interni izračuni kažejo, da je zahtevana višina provizije upravičljiva le pri kupcih, ki na leto poravijo več kot 15 tisoč kilovatnih ur (to je 1.250 na mesec), teh pa je v Sloveniji izredno malo.
ZPS bo dobila le del provizije za kritje stroškov kampanje. Ko bo dokončno znana, bodo o njeni višini tudi obvestili javnost, so še zagotovili.
Le še do srede se lahko pridružite akciji Zveze potrošnikov Slovenije, s katero naj bi dobili cenejšo elektriko in plin.
Ideja je, da ogromno gospodinjstev nastopi kot en kupec in iztrži nižjo ceno. Na ZPS ocenjujejo, da bi bila tako dosežena cena lahko med 10 in 20 odstotki nižja od obstoječih ponudb. Prijavilo se je že več kot 18 tisoč potrošnikov, njihov skupni mesečni račun za elektriko pa je več kot 1,2 milijona evrov. "Imamo torej enako pogajalsko moč kot največja podjetja v Sloveniji, ki za elektriko in plin seveda plačajo daleč najnižjo ceno," pravijo na ZPS. 18 tisoč povprečnih gospodinjstev porabi skoraj pol toliko elektrike kot Mercator, natančneje nekje med 35 in 40 odstotki porabe največjega slovenskega trgovca, pravijo poznavalci. Slaba tretjina prijavljenih je tudi odjemalcev plina.
V zadnjem času na ZPS opažajo povečevanje števila prijav. "Veliko ljudi je našo kampanjo opazilo že pred nekaj tedni in so si rekli, da je za prijavo še čas. Zdaj pa hitijo, da ne bi zamudili. Pričakujemo večjo rast števila prijav v zadnjih dneh. Težko pa je reči koliko ljudi nam bo še uspelo nagovoriti. Smo optimisti, posebej glede na to da je prijava enostavna in potrošnika k ničemer ne zavezuje," pravijo v ZPS.
Prijava ne zavezuje
Potrošnik se namreč lahko prijavi in nato ne sklene pogodbe z dobaviteljem, ki bo na licitaciji najugodnejši. Po izkušnjah iz tujine v primeru zelo ugodne ponudbe ponudnika zamenja do polovica prijavljenih, če so prihranki majhni, pa le okrog deset odstotkov. Tudi kdor pogodbo sklene, lahko ponudnika kadarkoli zamenja, dobavitelj pa bo moral enako ceno zagotoviti vsaj za eno leto.
Vojna za provizijo, najprej so zahtevali 30 evrov na pogodbo
Za ZPS akcijo vodi njihov partner, nizozemsko podjetje PrizeWize, s katerim morajo sodelujoči dobavitelji elektrike in plina podpisati pogodbo, ki predvideva provizijo za vsakega odjemalca, ki bo v akciji zamenjal ponudnika. PrizeWize je sprva za vsako menjavo zahteval skoraj 30 evrov provizije, potem pa svojo zahtevo že večkrat znižal. Kot je razumeti odgovore dobaviteljev, končna provizija še ni določena.
V podjetju Elektro Celje Energija so se zaradi visoke provizije odločili, da na licitaciji ne bodo sodelovali, ampak kupcem nato ponudili nižje cene, kot jih bo dosegla ZPS, saj jim ne bo treba plačati provizije. Sprašujejo se tudi, zakaj je ZPS za izvedbo preproste licitacije "kdo da nižjo ceno" najemali tuje "stokovnjake".
Tudi v Energetiki Ljubljana, ki je dobavitelj plina, se za sodelovanje niso odločili “zaradi visokih manipulativnih stroškov za organiziranje kampanje” ki jih je po njihovem mnenju “bolj smiselno ponuditi neposredno odjemalcu v okviru ponudbene cene”. V Petrolu zadevo še preučujejo.
Tudi v Gen-I se še niso odločili, ali bodo v licitaciji sodelovali, kar bo „odvisno predvsem od pogojev sodelovanja, ki so v tem trenutku še precej neugodni za odjemalce“.
Akcijo ZPS sicer pozdravljajo, saj, kot pravijo, 80 odstotkov slovenskih gospodinjstev, ki doslej še ni zamenjala dobavitelja elektrike ali plina, še vedno plačuje precej visoke cene energije, čeprav je menjava preprosta in varna. Opozarjajo pa, da kampanja ZPS ne garantira najnižjijh cen za gospodinjstva, „nekatere izkušnje iz tujine pa kažejo, da so bile dosežene cene energije v takih kampanijah lahko celo višje kot so redne cene na trgu“. Na to so opozorili tudi v Elektro Energiji, hčerinski družbi Elektra Ljubljana, kjer se o sodelovanju prav tako še odločajo.
Zagotovo zraven sta le dva
Elektro Gorenjska prodaja bo na licitaciji sodeloval, na vprašanje, kakšni so možni prihranki, pa odgovarjajo, da bo to odvisno od tega, koliko odjemalci plačujejo zdaj ter da za nekatere prihranka morda sploh ne bo, kar se je tujini tudi že zgodilo.
„Kljub več pomislekom“ so se za sodelovanje odločili tudi v Energiji Plus, hčerinskem podjetju Elektra Maribor. Njuhovi interni izračuni kažejo, da je višina provizije, ki jo zahteva partner ZPS, upravičljiva le pri kupcih, ki na leto poravijo več kot 15 tisoč kilovatnih ur (to je 1.250 na mesec), teh pa je v Sloveniji izredno malo.
ZPS bo dobila le del provizije za kritje stroškov kampanje. Ko bo dokončno znana, bodo o njeni višini tudi obvestili javnost, so še zagotovili.
Več o akciji si lahko preberete na www.ZAMENJAJinPRIHRANI.si
Mogoče pa ZPS izkorišča to idejo, da pridobi nekaj novih članov...
Jaz elektriko pokurim samo za 12€ na mesec ... .... položnica ki jo plačujem pa znese 55-60 € na mesec ... tako se vidi da si je ostalo rezervirala namestila in izmislili gospoda elektre...Za tistih 12€… ...prikaži več moram plačati tako nenormalne razlikeo.. celo dvakrat več ... zame je to legalno goljufanje ljudi na debelo ...
Samo 18 tisoč več kot 100 tisoč to že ima če bi čakali na vas nebi bilo nič res se gre samo za provizije.