Slovenija
3452 ogledov

"Žal mi je le, da sem podpisala pogodbo za 30 let"

Podpis dokumenta Shutterstock
Kriza. Prekinitev življenjskega zavarovanja je vse več. Pogoji. Ponekod strogi pogoji za izplačilo: brezposelnost, bolezen ali izselitev.

Nekateri so napovedovali, da smo vrh števila prekinitev polic življenjskega zavarovanja doživeli že leta 2010, a je teh vedno več. Statističnih podatkov o številu prekinjenih polic Slovensko zavarovalno združenje sicer ne vodi, a da se število prekinitev povečuje, priznavajo v zavarovalnicah Triglav, Wiener Städtische in Grawe, glavni razlog pa je brezposelnost. Le v Zavarovalnici Maribor trdijo, da število prekinitev ne odstopa od dolgoletnega povprečja.

Tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) pravijo, da se nanje potrošniki vse pogosteje obračajo z vprašanji in težavami na temo naložbenih življenjskih zavarovanj. "V večini primerov gre za nezadovoljstvo z izračunom odkupne vrednosti in za pogoje prekinitve zavarovanja," pojasnjuje Mojca Štrucl.

Podpisala za 30 let

Naša bralka Maja je pred šestimi leti podpisala pogodbo o življenjskem naložbenem zavarovanju za 50 evrov mesečne premije. Vplačala je okrog 3.600 evrov, zdaj ima na računu tisoč evrov manj. "Jasno mi je, da je šlo nekaj za zavarovanje in da se je zmanjšala vrednost investicijskih skladov. Žal mi je le, da sem podpisala 30-letno pogodbo. Morala bi pomisliti, koliko bom takrat stara," pravi Maja. Denar želi dvigniti z računa, ob tem pa ji bodo zaračunali odstotek pogodbene kazni, šest in pol odstotka davka na zavarovalne storitve, od izplačila pa bo morala plačati še dohodnino.

Zavarovalnice opozarjajo, da je dvig denarja (strokovno prekinitev z izplačilom odkupne vrednosti) le ena izmed možnosti in da v tem primeru stranka nima več zavarovanja. Prekinitev in odkup v Triglavu odsvetujejo, "razen če zavarovanci z odkupom zavarovanja lahko rešijo svojo socialno stisko". Podobno menijo v Zavarovalnici Maribor, saj "gre za dolgoročna zavarovanja, nezmožnost plačevanja premije pa je pogosto prehodno".

Ponekod strogi pogoji

Druge možnosti so znižanje premije, mirovanje plačevanja premije za določeno obdobje, prenehanje plačevanja premije s tem, da stranka ostane zavarovana za nižjo zavarovalno vsoto (kapitalizacija) ali celo izplačilo predujma, vse pa so odvisne od splošnih pogojev. Pri Triglavu na primer odkup dovolijo le, če je izpolnjen kakšen izmed pogodbenih pogojev, kot je težja bolezen, daljša brezposelnost, smrt ožjega družinskega člana ali če se je zavarovanec izselil iz Slovenije.

"Za spremembe zavarovanja v zavarovanje brez plačila premije se po navadi odločajo posamezniki, ki trenutno niso več zmožni plačevati premije, vendar želijo ostati zavarovani. Posamezniki, ki potrebujejo denarna sredstva za reševanje lastne finančne stiske, pa se odločajo za odkup življenjskega zavarovanja, s čimer prekinejo svoje zavarovanje," pa pojasnjuje Manja Rudolf, vodja življenjskih zavarovanj v zavarovalnici Grawe. 
Vse zavarovalnice svetujejo, da se obrnete nanje ter natančno preverite, kakšne so možnosti in posledice vsake odločitve.

 

Miniintervju: "Vzemite si čas za premislek!"

slovenija 24.04.2012 Mojca Strucl, Zveza potrosnikov Slovenije, Ljubljana, foto: | Avtor: Boštjan Tacol Boštjan Tacol
Ali po vaših izkušnjah zavarovanci razumejo, kako lahko prekinejo življenjsko zavarovanje?


Možnosti prekinitve zavarovanj so običajno navedene v splošnih pogojih zavarovalnih pogodb, za katere pa vemo, da so velikokrat preveč zapleteni in jih običajen potrošnik brez specifičnega znanja o finančnih storitvah težko razume. Seveda so pogosti tudi primeri, ko potrošnik ob sklenitvi pogodbe zaupa zgolj besedam zastopnika, ki mu zavarovanje prodaja, in se s pogodbeno dokumentacijo ne ukvarja dovolj. Vsem potrošnikom vedno priporočamo, da si za tako pomembne odločitve, od katerih sta odvisni njihova trenutna in bodoča denarna situacija, vzamejo dovolj časa za premislek. Pogodb naj ne sklepajo ob prvem obisku zastopnika. Pred odločitvijo naj podrobno preberejo vso pogodbeno dokumentacijo, vključno s splošnimi pogoji, in se za zavarovanje odločijo šele, ko razumejo zavarovanje, ki ga sklepajo, vključno s tem, kakšne so možnosti odstopa oziroma prekinitve pogodbe.

Koliko potrošnikov ima po vaši oceni neprimerno življenjsko zavarovanje?

Ocenjujemo, da je stanje na tem področju dokaj alarmantno, saj je potrošnikov z neprimernimi zavarovanji ali zavarovanji, ki jih ne potrebujejo, veliko. Na nas se obrne le del potrošnikov, ki naletijo na težave, zato je realna situacija najverjetneje še bolj kritična.

Pred časom ste opozorili, da ni smiselno sklepati naložbenega življenjskega zavarovanja. Ali še vedno menite tako?


Pri ZPS zagovarjamo stališče, da se potrošniki pri upravljanju svojih osebnih financ držijo načela ločitve zavarovalnega in varčevalnega dela, saj tako ohranijo večjo preglednost nad svojimi financami. Naložbena življenjska zavarovanja odsvetujemo zaradi netransparentnosti in kompleksnosti produktov ter nepredvidljivosti potencialnih donosov.

Komentarjev 17
  • Ferluci 10:52 17.december 2016.

    Zaupaj sebi in svoji pameti!

  • dragec 14:37 10.marec 2014.

    Žal, bobenem

  • rompi 13:16 10.marec 2014.

    komu lahko v tej državi sploh še zaupamo?