Zaradi alternativnih možnosti komuniciranja preko elektronske pošte in mobilnih telefonov pri Pošti Slovenije v zadnjih letih zaznavajo upad navadnih pisem in dopisnic, torej tudi razglednic, skozi vse leto.
"Število prenesenih navadnih pisem in dopisnic v poletnih mesecih ne kaže več velikih odstopanj od ostalih mesecev v letu, kot je bilo to značilno za pretekla leta. Zlato obdobje razglednic je bilo v času, ko še ni bilo masovne uporabe elektronskih medijev," je povedala Megi Jarc iz Pošte Slovenije. Prodaja znamk se poveča le decembra, poleti pa ne. Lani so sicer na pošti prenesli 22 milijonov navadnih pisem in razglednic, podobno pričakujejo tudi za letos.
Kaj pa pošta brez naslova?
Za hitro dostavo poslane pošte je pomembno, da je na pošiljkah zapisan pravilen in čitljiv naslov naslovnika, pravijo na Pošti Slovenije. Pošiljka pa bo sicer v večini primerov dostavljena tudi, ko ne veste točnega naslova prijateljev oziroma ko je na pošiljki naveden le kraj ter ime in priimek naslovnika.
Pismonoši namreč poznajo svoj dostavni okraj in naslovnike. Če se naslovnik preseli ali pa je neznan, pa pošta pošiljko vrne pošiljatelju. Ko to ni mogoče, pošiljko še eno leto hranijo v oddelku pošte z neizročljivimi pošiljkami, po tem pa jo uničijo. Poštarji sicer dostavijo tudi razglednice brez znamke ali s premalo plačano poštnino, vendar pa mora le-to nato poravnati naslovnik. Uslužbenci pošte razglednic načeloma ne berejo, saj mora pošta skrbeti za tajnost pošiljk. Vseeno pa na Pošti Slovenije pravijo, da "seveda ne morejo trditi, da kdo od zaposlenih kdaj kakšne razglednice ne preleti".