Prva dama ZPS Breda Kutin v sporočilu za javnost pojasnjuje, da je obvezna garancija za tako imenovano tehnično blago, ki je v Sloveniji uzakonjena že skoraj 40 let, potrošnikom in drugim kupcem pa zagotavlja, da bo proizvajalec ali prodajalec najkasneje v roku 45 dni brezplačno odpravil morebitne okvare na izdelku, če se pojavijo v določenem (garancijskem) roku, ali pa mora izdelek zamenjati z novim.
Po prepričanju ZPS je obvezna garancija pomembna varovalka za potrošnike, saj je na trgu vedno več izdelkov slabe kakovosti, ki predstavljajo tudi potencialno nevarnost za zdravje in življenje potrošnikov. Na to pa kaže tudi statistika vprašanj oziroma pritožb potrošnikov.
Kot je dejala Kutinova se bo po novem predlogu zakona trgovec ali proizvajalec sam odločil, ali bo za izdelek ponudil garancijo za brezhibno delovanje, za koliko časa in kako bo urejeno servisiranje izdelkov in zagotavljanje rezervnih delov.
"Za brezhibno delovanje izdelka iz skupine tako imenovanega tehničnega blaga je po sedanji zakonodaji odgovoren proizvajalec izdelka skupaj s prodajalcem. Kršitelje zakonodaje lahko kaznuje tržna inšpekcija," je povedala Kutinova.
Ob tem opozarja, da so predlagane spremembe v nasprotju s programom varstva potrošnikov na nacionalni in tudi evropski ravni, saj neposredno zmanjšujejo doseženo raven zaščite potrošnikov in znižujejo učinkovitost tržnega nadzora.
"Ministrstvo se v obrazložitvi napačno sklicuje na zahtevo Evropske komisije o uskladitvi z direktivo o prodaji blaga in s tem povezanimi garancijami. Komisija ne zahteva ukinitve instituta obvezne garancije, temveč zgolj uskladitev zakona z direktivo v tistih določbah, ki urejajo prostovoljno garancijo, ki jo lahko za katerikoli izdelek ali storitev potrošniku obljubi prodajalec ali proizvajalec," so še zapisali v ZPS.