Prednost Sebastiana Vettla je tako velika, da je bil že po zadnji dirki v Singapurju 99-odstotno prvak. Takrat je namreč z zmago prišel do 309 točk. Jenson Button je edini, ki ima še nekaj teoretičnih možnosti, da Vettlu prepreči slavje. Toda Britanec, ki je med tednom sklenil novo večletno pogodbo z McLarnom, ima 185 točk. Dirkača loči 124 točk, na petih preostalih dirkah pa jih je na voljo še 125.
Vettel tako na petih dirkah potrebuje samo še točko oziroma eno samo deseto mesto, da bo dokončno potrdil naslov. Po drugi strani bi Button teoretični odstotek možnosti spremenil v prakso le, če bi zmagal na vseh preostalih preizkušnjah, Vettel pa nobene ne bi končal ali pa bi bil slabši od desetega mesta. Na dosedanjih 14 dirkah je Vettel sicer dosegel devet zmag, njegova najslabša uvrstitev sezone pa je četrto mesto.
Svetovni prvak ima tako izjemno priložnost, da postane najmlajši dvakratni svetovni prvak v zgodovini tega tekmovanja. Po eni strani se zaveda, da mu le še neverjetna smola lahko prepreči slavje, po drugi pa se drži načela, da se lahko veseli šele takrat, ko bo imel lovoriko zagotovljeno. "Nedvomno sem sposoben osvojiti naslov, a moram to še narediti. Ne bi smelo biti težav, toda konec bo šele takrat, ko bom pripeljal čez ciljno črto. Do tedaj vsa statistika, ki je na moji strani, nič ne pomaga," je trezno razmišljal 24-letnik iz Heppenheima.
Button pa še ni izgubil tistega zadnjega kančka upanja. "Še nikoli nisem bil tako prepričan vase. Trenutno sem drugi v SP in imam občutek, da še nikoli nisem bil v tako dobri formi," je pred koncem tedna v Suzuki dejal Britanec. Na Japonskem bo lahko računal tudi na pomoč moštvenega sotekmovalca Lewisa Hamiltona, ki pa se ga po številnih bližnjih srečanjih s tekmeci vse bolj oprijema sloves nepredvidljivega in samovoljnega dirkača. Po drugi strani bo imel tudi Vettel zdaj uradno na voljo pomoč moštvenega kolega Marka Webbra, saj pri Red Bullu sicer vztrajajo pri enakopravni obravnavi obeh dirkačev. Ne Hamilton ne Webber po Singapurju nimata več niti teoretičnih možnosti v boju za naslov.
Dirkališče v Suzuki je sicer pogosto prizorišče odločilnih bitk v formuli 1. Od leta 1987 je bila japonska dirka 22-krat na tem prizorišču (v letih 2006 in 2007 so dirkači nastopali v Fudžiju) in desetkrat je prav Suzuka odločala o končnem prvem mestu v SP. Poleg tega je 5,807 km dolga steza ena tehnično najzahtevnejših v koledarju SP, ob pogostem slabem vremenu z dežjem – tudi za ta konec tedna vremenoslovci ne napovedujejo veliko sonca – pa postane izjemno zahtevna. Vsem ljubiteljem formule 1 pa je steza ostala v spominu po izjemno napetih bojih mojstrov volana iz osemdesetih in devetdesetih Ayrtona Senne in Alaina Prosta v letih 1989 in 1990.