Slovenski kolesarski as Primož Roglič nikakor ni užival v zadnjih nekaj etepah letošnje Dirke po Italiji, saj je redno izgubljal čas proti svojima največjima tekmecema, Richardu Carapazu (Movistar) in Vincenzu Nibaliju (Bahrain Merida).
Življenje pa mu še dodatno grenijo pristranski italijanski mediji, ki so še posebej pod drobnogled vzeli nedeljsko, 15. etapo dirke, ko je bil Roglič po težavah s kolesom prisiljen presedlati na kolo moštvenega kolega, Antwana Tolhoeka in zadnjih 20 km odvoziti na kolesu podobne velikosti, a z drugačnimi nastavitvami, medtem pa je Rogličevo kolo izginilo neznano kam in tako ni opravilo potrebnih testov po zaključku etape, kar je bil takoj razlog za preplah italijanskih novinarjev.
Roglič se je sicer v nedeljo med etapo, ko je bil že popolnoma osamljen in brez sotekmovalcev iz ekipe Jumbo-Visma, odpravil do ekipnega avtomobila ter tam prevzel plastenke z vodo. Ker so si pri ekipi mislili, da jih zdaj nekaj časa ne bo potreboval, se je avto ustavil, da je lahko športni direktor Addy Engels na hitro odtočil. Toda za to si ni mogel izbrati bolj neprimernega trenutka, saj se je Rogliču odlomil sprednji menjalnik in je nujno potreboval menjavo kolesa, a ekipnega avtomobila ni bilo od nikoder.
Na srečo pa je nedaleč zadaj bil Tolhoek, ki je svoje kolo takoj prepustil Rogliču ter nemočno opazoval, kako se je Roglič odpeljal dalje, prav tako pa je mimo njega odbrzel tudi ekipni avtomobil, ki je šel na pomoč Rogliču.
Na pomoč pa je nato priskočila ekipa Movistar. Njihov drugi avtomobil, v katerem je sedel njihov direktor Max Sciandri, je ustavil ob nesrečnemu Tolhoeku ter mu ponudil njihovo Canyon kolo. Najprej so mu še zamenjali svoja Time pedala s Shimano pedali s pokvarjenega Rogličevega kolesa, nato pa se je mladi Nizozemec lahko odpravil dalje.
Roglič je medtem že ujel svoje rivale pred vzponom na Civiglio, na katerem pa so si nekateri kolesarji, med njimi tudi Nibali in Carapaz, znova privozili nekaj prednosti pred našim asom. Ker si je želel to razliko nadoknaditi med spustom, je nekoliko precenil svoje sposobnosti upravljanja s tujim kolesom, tako da je na enem izmed zavojev grdo padel. Na koncu etape je tako izgubil 40 sekund proti svojima največjima rivaloma.
Heart in mouth moment for Roglic 😱
— Eurosport UK (@Eurosport_UK) May 26, 2019
Incredible drama in the #Giro on Eurosport 2 pic.twitter.com/7HeERClvR1
Namesto sočutja s strani novinarjev pa se je Roglič v cilju znašel pod plazom kritik, še posebej italijanskih medijev, ki so ga obtožili, da je uporabljal mehanski doping, saj njegovo pokvarjeno kolo, ki je nenadoma izginilo, ni prispelo do cilja, da bi ga Mednarodna kolesarska zveza lahko pregledala.
Toda že v torek, po dnevu počitka, se je skrivnost "izginulega" kolesa končno razvozlala. Ko se je Tolhoek odpeljal z njihovim kolesom dalje, je ekipa Movistar preprosto pobrala pokvarjeno kolo, ki je ležalo za cesto ter ga s svojim avtomobilom odpeljala domov.
Mystery (if there was one) solved. Primoz Roglic's bike arrived at the finish line in Como with the Movistar's team car after Tolhoek received a Canyon bike from them. Now let's talk about serious things... (📸via El Pais) #Giro pic.twitter.com/hIm5ZgwOgB
— Mihai Cazacu (@faustocoppi60) May 28, 2019
Kolo se je nato v torek spet pojavilo ter tudi prestalo pregled Mednarodne kolesarske zveze, ki je ugotovila, da s kolesom ni ničesar narobe (razen tega, da je pokvarjeno).
Primoz Roglic’s bike going to get checked by the UCI after today’s #Giro stage. pic.twitter.com/P6ApDTu3b9
— FloBikes (@flobikes) May 28, 2019
Dvomim, da mediji ne vem kako grenijo življenje Rogliču in ostalim kolesarjem med dirko, ker verjetno po takem naporu kolesar nima volje brati tračev. Še obvezne novinarske konference so jim v veliko breme. Mediji s trači pač delajo dogodek zanimiv… ...prikaži več širši publiki. Kdo bi jim zameril, saj so vsi mediji taki.