Ruska avtomobilska industrija se sesuva pod pritiskom sankcij Zahoda, piše britanski Guardian. Avtomobilski trg se je sesul, črni trg rezervnih delov je zacvetel, cene so poskočile v nebo. Lada bo izdelovala nove avtomobile brez vrste standardne opreme, kot so zračne blazine ali napredni zavorni sistemi. Prodaja avtomobilov v Rusiji je maja padla za 83,5 odstotka je sporočilo Združenje evropskih podjetij (AEB), pri čemer so se cene novih avtomobilov v povprečju zvišale za 50 odstotkov.
Črni trg cveti, cene ekplodirale
Desetkrat so se zvišale tudi cene motornega olja. Guardian se je pogovarjal z moskovskim taksistom Eldarjem Gadžijevim, ki je lastnik štirih taksijev na moskovskih ulicah. Odkar je Rusija začela invazijo na Ukrajino, so cene rezervnih delov, če jih sploh najdete, ušle izpod nadzora. Prijel se je za glavo, ko se mu je pokvarilo vozilo znamke Škoda. V trgovini z avtomobilskimi deli so mu povedali, da se mora postaviti v vrsto, čakal bo več mesecev. Težavo je poskušal rešiti na črnem trgu. Njegov telefon je "eksplodiral": prejel je na desetine klicev, nekateri »trgovci« so mu ponudili srečanje, ali mu dali nejasne obljube. Cene so previsoke, Gadžijev celo sumi, da številni ponujajo ukradene avtomobilske dele.
Na koncu je za rezervni del plačal osemkrat več, kot bi ga stal pred invazijo. Kolegi mu pravijo, da so cene rezervnih delov poskočile tudi za desetkrat.
Mehanik obupan
Aleksej Atapov, lastnik avtomehanične delavnice v Moskvi, pravi, da so v izjemno težkem položaju. Osrednja skladišča so se zaprla konec februarja, deli, ki so jih naročili in plačali pred sankcijami, pa nikoli niso prispeli v mehanične delavnice.
Dva tedna po invaziji Rusije na Ukrajino so cene podivjale. Nekaj, kar bi stalo 900 rubljev naenkrat, stane 7.000-7.500 rubljev. Avtomobilsko motorno olje namesto 1200 rubljev stane 12.000 rubljev, pravi Atapov.
Medtem so trg preplavili ponarejeni in ukradeni deli. A tudi nadomestni deli so z veliko hitrostjo izginili.
Zaradi sankcij so bile tuje tovarne zaprte, prodajalne tujih avtomobilov so kupcem zaprla svoja vrata. Avtovaz, največji ruski proizvajalec avtomobilov, je zaradi pomanjkanja uvoženih delov, natančneje polprevodnikov, napovedal še dodaten teden prekinitev dela v tovarni.
Nova lada granta, ki jo proizvaja Avtovaz, ne bo imela ključne varnostne opreme: ne bo imela protiblokirnih zavornih sistemov in zračnih blazin, pa tudi naprav za nadzor emisij in satelitskih navigacijskih sistemov.
Skrbi v letalski industriji
Situacija bi lahko bila še bolj skrb vzbujajoča v ruski letalski industriji, piše Guardian: kjer letalske družbe razstavljajo lastna letala za dele, ker so uvoz ustavili.
"Glavna težava je v tem, da storitvena podjetja, podjetja, ki servisirajo in certificirajo Airbus in Boeing ter si delijo dovoljenja za lete v Evropo, teh papirjev ne smejo več dajati," pravi direktor Sukhoja Superjet. Pilot, ki je redno letel v Združeno kraljestvo in druge evropske destinacije, je zapisal, da so razmere težke. Menedžer Suhoja pravi, da lahko ruska letalska industrija preživi še leto dni.
Maxim Pirkov, pilot ruske letalske družbe Nordwind Airlines, je objavil fotografijo z moskovskega letališča Šeremetjevo, na kateri je prikazano nedavno najeto letalo Boeing 777, ki čaka na boljše čase. »Po mojih informacijah imajo nekatere letalske družbe v svojih skladiščih rezervne dele le še za mesec dni,« opozarja Pirkov.
Naši rusofili pravijo, da to ni res. Da Rusija cveti ekonomsko in politično. Rusom pa nikoli bolje ni šlo. In kaj je res? Mislim, da se ni težko odločiti, ali opisuje članek resnico ali ne.
Sankcije bojo prijele
Zanimivo ko so usa napadale in uničevale druge države je bilo pa čisto ok.